UOKiK: European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat
Jak informuje urząd, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy o kredyt konsumencki z European Financial Corp, firma nie zwraca kosztów, które wynoszą od 1500 zł do 10 tys. zł. Tymczasem zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim, jeśli nie dojdzie do zawarcia umowy, konsument ma prawo do zwrotu wszystkich opłat. To już trzecie ostrzeżenie wydane przez UOKiK.
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, Urząd wydaje ostrzeżenie, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki - czytamy w komunikacie.
Prezes UOKiKu Marek Niechciał podkreśla, że do Urzędu docierają liczne skargi konsumentów. Dodaje, że postępowanie firmy jest niezgodne z przepisami. Jednoczenie poinformował, że prowadzi postępowanie przeciwko temu przedsiębiorcy w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
To już trzecie ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK. Przedsiębiorca działa na terenie całej Polski. Jednocześnie, Urząd prowadzi postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Dotyczy ono również zatrzymywania opłat, które należą się konsumentom.