"Gazeta Wyborcza" tuż przed upadkiem? Pismo straciło 300 tys. czytelników
Kolejne zestawienie sprzedaży tytułów prasowych w Polsce i kolejne uderzenie w redakcję z Czerskiej. W 2016 roku teksty dziennikarzy Adama Michnika chce już czytać ledwie 142 tys. czytelników. To o ponad 11 proc. mniej niż w roku 2015.
Redakcję ratują jeszcze prenumeraty z samorządów, które znajdują się pod kontrolą Platformy Obywatelskiej i innych ugrupowań opozycyjnych. Od 2007 roku do 2016, „Wyborcza” straciła ponad 300 tys. czytelników!
Z danych, które opublikował portal wirtualnemedia.pl wprost wynika, że sprzedaż „Gazety Wyborczej” z roku na rok spada i to w dramatycznym tempie.
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 140 662 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 11,19 proc. – czytamy w portalu wirtualnemedia.pl.
Jeszcze bardziej szokują dane jeśli chodzi o spadek czytelnictwa „Gazety Wyborczej” od 2007 roku. Okazuje się, że „GW” w 2007 roku czytało ponad 443 tys. czytelników. Oznacza to, że w ciągu 10 lat redakcja z Czerskiej straciła ponad 300 tysięcy czytelników!
Gorszym wynikiem niż w 2015 roku mógł się tez pochwalić „Fakt”. Bulwarówka także notuje wysokie spadki.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w 2016 roku wyniosła 281 242 egz., czyli o 8,54 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. – czytamy w portalu wirtualnemedia.pl
W 2007 roku „Fakt” czytało ponad 500 tys. czytelników. W 2016 roku sprzedaż dziennika utrzymywała się na poziomie 281 tys. egzemplarzy.
Olbrzymie spadki „Gazety Wyborczej” i „Faktu” nie oznaczają tylko i wyłącznie odejścia czytelników z tradycyjnego segmentu gazet papierowych i ich przejścia do internetu. Rosnąca świadomość polityczna i społeczna Polaków sprawia, że propaganda sukcesu rządów PO-PSL już nie działa. Media wściekle atakujące obecny obóz rządzący znajdują się w głębokiej defensywie.
Więcej na wPolityce.pl
wb/ wPolityce.pl/ as/