PKO Ubezpieczenia mają 1,1 mln klientów
PKO TU oraz PKO Życie TU, spółki z Grupy PKO Banku Polskiego, oferujące produkty pod marką PKO Ubezpieczenia, mają 1,1 mln klientów, podał PKO Bank Polski.
Pod marką PKO Ubezpieczenia działają dwa towarzystwa ubezpieczeniowe obsługujące 1,1 mln klientów. Blisko 680 tysięcy stanowią klienci towarzystwa ubezpieczeń na życie - w I kwartale 2017 roku liczba polis wzrosła o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei spółka majątkowa po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 roku obsługuje już prawie 0,5 mln klientów i może pochwalić się jednym z najszybszych oraz najbardziej dynamicznych wdrożeń operacyjnych na rynku bancassurance - czytamy w komunikacie.
W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1 265,7 mln zł składki przypisanej, w tym PKO Życie TU - 900,6 mln zł, a PKO TU - 365,7 mln zł, co daje im łącznie 12 proc. udział w rynku bancassurance, podano także.
W lutym br. spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie. Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. 'szybkiej ścieżce', bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt - powiedział prezes PKO TU oraz PKO Życie TU Sławomir Łopalewski, cytowany w komunikacie.
Celem grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku - dodał wiceprezes PKO BP nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego Jan Emeryk Rościszewski.
W I kwartale 2017 roku towarzystwo ubezpieczeń na życie zanotowało najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis - prawie 7 mln zł. Zgłaszane w 2016 roku wnioski o wypłaty świadczeń zostały w 78 proc. rozpatrzone pozytywnie - w ubezpieczeniach majątkowych wskaźnik ten sięgnął 85 proc. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. W spółce majątkowej wypłata odszkodowań osiągnęła łącznie ponad 2 mln zł, wskazano także.
Na podst. ISBnews