Informacje

Jesienią nowy projekt ustawy ws opłaty medialnej - Sellin

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 sierpnia 2017, 09:56

    Aktualizacja: 28 sierpnia 2017, 10:00

  • Powiększ tekst

Media publiczne powinny być zasadniczo finansowane ze środków publicznych, wpływy z reklam powinny być uzupełnieniem - stwierdził wiceminister kultury Jarosław Sellin

Zaznaczył, że abonament jest w dużej mierze martwy i trzeba stworzyć nowy system - projekt w tej kwestii ma być gotowy jesienią.

Sellin pytany w poniedziałek w radiu Warszawa o projekt ustawy dotyczący kwestii abonamentu rtv powiedział, że „abonament jest w dużej mierze martwy”.

Po prostu niepłacony przez obywateli, którzy już się do tego niepłacenia też przyzwyczaili - zaznaczył.

Wiceminister kultury zauważył, że niewiele gospodarstw domowych, „kilkanaście procent zaledwie”, płaci abonament.

Trzeba więc myśleć nad systemem nowym i w Ministerstwie Kultury pracujemy nad takim projektem docelowym, który by tę sprawę załatwił - powiedział Sellin.

Jego zdaniem media publiczne powinny być utrzymywane przede wszystkim ze środków publicznych, a tylko uzupełniać swoje dochody z komercji, czyli z reklam.

A nie odwrotnie, bo dzisiaj jest dokładnie odwrotnie zwłaszcza jeśli chodzi o telewizję publiczną - powiedział Sellin.Tak, że myślę, że jesienią już taki projekt docelowy z Ministerstwa Kultury wyjdzie - dodał wiceminister kultury.

Według dotychczasowych informacji z resortu kultury, nowa opłata abonamentowa będzie pobierana od każdego płatnika podatków w wysokości ok. 8 zł na miesiąc. Niedawno Sellin mówił, że opłata medialna miałaby by być pobierana raz w roku, bądź raz na miesiąc - nie zostało to jeszcze przesądzone - przy okazji rozliczania podatku PIT, CITKRUS.

SzSz(PAP)

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.