Polski bursztyn robi furorę w Chinach
Trzynaście firm z sektora spożywczego i bursztynniczego reprezentuje Polskę na targach Belt and Road Brand Expo w Szanghaju, które rozpoczęły się piątek - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Wydarzenie potrwa do 10 grudnia
Polskie wyroby bursztynnicze od lat robią furorę na chińskim rynku. Dlatego też na targach Belt and Road Expo w Szanghaju wystawia się aż osiem polskich firm z tego sektora” - podkreślił, cytowany w komunikacie, Andrzej Juchniewicz, kierownik biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.
Dodał, że wartość polskiego rynku biżuterii z bursztynu wynosi ok. 200 mln euro, a ponad połowa produkcji jest sprzedawana za granicę - w dużej części do Chin.
Belt & Road Brand Expo to targi towarów eksportowych z państw z całego świata organizowane w ramach wspierania chińskiego projektu Pasa i Szlaku. Ich celem jest zbudowanie platformy handlowej oraz zwiększenie dostępności do rynku chińskiego „kolejnych grup produktowych, zwłaszcza z krajów znajdujących się na trasie szlaku, w tym Polski” - wskazał PAIH.
Po formule promocji polskiego sektora eksportowego w ramach platformy współpracy krajów EŚW 16+1 inicjatywa Pasa i Szlaku daje doskonałą okazję do dalszych inicjatyw zwiększenia wolumenu polskiego eksportu do Chin - zaznaczono.
Jak wskazano, Polska uczestniczy w targach jako jeden z niewielu krajów europejskich.
Drugiego dnia targów planowany jest roadshow oraz prezentacja polskich przedsiębiorców na specjalnie przygotowanej scenie - zapowiedział Juchniewicz.
Na targach Belt & Road Brand Expo swoje wyroby prezentują przedsiębiorcy z takich branż jak żywność, napoje, turystyka i kultura, sport i zdrowie, czy inwestycje i handel.
SzSz(PAP)