Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Polsat i TVN tracą widzów - oglądalność spada, wpływy z reklam wciąż wysokie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 czerwca 2013, 12:12

  • Powiększ tekst

W dniach od 27 maja do 2 czerwca największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji TV zanotował Polsat. Udział ten wyniósł 16,85 proc., co oznacza 74,99 mln zł wpływów. Drugie miejsce zajął TVN z udziałem na poziomie 16,37 proc., czyli wpływami rzędu 72,83 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 32,29 mln zł, czyli 7,26 proc. udziału.

Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły około 31,06 mln zł, co daje 6,98 proc. udziału. Na piątym miejscu znalazł się Disney Channel, którego przychody reklamowe wyniosły 11,27 mln zł. Oznacza to, że miał on 2,53 proc. udziału.

Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 444,98 mln zł wobec 467,89 mln zł tydzień wcześniej. Szacunkowe dane Nielsen Audience Measurement zostały obliczone według oficjalnych cenników stacji TV.

W dniach od 27 maja do 2 czerwca udział TVN w oglądalności wyniósł 12,64 proc. wobec 14,20 proc. tydzień wcześniej. W przypadku Polsatu udział w oglądalności wyniósł 11,24 proc. wobec 12,31 proc. przed tygodniem - wynika z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych