Informacje

autor: fot. internet
autor: fot. internet

USA: Strzelanina w siedzibie YouTube

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 kwietnia 2018, 08:19

  • Powiększ tekst

Co najmniej trzy osoby zostały ranne we wtorek w strzelaninie w siedzibie YouTube’a w San Bruno w Kalifornii. Jak poinformowała miejscowa policja, ogień otworzyła kobieta, która następnie popełniła samobójstwo.

Władze zapewniają, że strzelanina nie miała związku z terroryzmem.

Szef policji w San Bruno Ed Barbarini poinformował, że kobieta strzelała z broni krótkiej.

Nie wiadomo, dlaczego we wtorek około południa czasu miejscowego otworzyła ona ogień w centrali YouTube’a w San Bruno na północy Kalifornii. Według lokalnej stacji KGO-TV sprawczynią była biała kobieta ubrana w czarny top.

Media, powołując się na zeznania świadków, wskazują, że miała ona wielokrotnie postrzelić mężczyznę, z którym była związana, a następnie popełnić samobójstwo. W strzelaninie ranne zostały co najmniej trzy osoby, z których jedna, 36-letni mężczyzna, jest w stanie krytycznym. Niektóre źródła mówią o czterech rannych.

Biuro FBI w San Francisco podało, że agenci federalni są na miejscu zdarzenia i w  śledztwie „wspierają miejscowych policjantów”.

Prezydent USA Donald Trump został poinformowany o strzelaninie i za pośrednictwem mediów społecznościowych podziękował służbom mundurowym biorącym udział w akcji oraz wezwał do modlitwy za wszystkich dotkniętych tragedią.

Nad ranem polskiego czasu zidentyfikowano sprawczynię strzelaniny jako Nasim Aghdam, ok 40-letnią mieszkankę USA. Motywy sprawczyni nie są znane natomiast internauci którzy dotarli do jej nagrań w serwisie YouTube (Aghdam prowadziła własny kanał) zgodnie przyznają, iż była osobą głęboko zaburzoną psychicznie.

as/ CNN/ PAP/

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.