Informacje

Rośnie sprzedaż cementu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 kwietnia 2018, 15:46

    Aktualizacja: 11 kwietnia 2018, 15:46

  • Powiększ tekst

Sprzedaż cementu w Polsce w 2017 roku wyniosła ok. 17 mln ton, rosnąc o blisko 8 proc. licząc rok do roku - wynika z szacunkowych danych Stowarzyszenie Producentów Cementu. Zużycie cementu w 2018 roku może przekroczyć 18 mln ton

Według szacunkowych danych Stowarzyszenia Producentów Cementu (SPC) w 2017 r. sprzedano ok. 17 mln ton cementu, blisko 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Warto dodać, że w 2016 roku prognozowano wzrost sprzedaży cementu w 2017 roku w Polsce tylko o 2,5 proc.

W 2018 roku wzrost może sięgnąć 8 proc., na rynek może trafić ponad 18 mln ton cementu” - mówił przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu Andrzej Ptak. Jak dodał prezes Instytutu Prognoz i Analiz Gospodarczych Bohdan Wyżnikiewicz prognozy na rok 2018 są bardzo dobre, a kluczowym czynnikiem wpływającym na perspektywę rozwoju rynku budowlanego są fundusze unijne.

Jak podało Stowarzyszenie Producentów Cementu, „wartość produkcji budowlano - montażowej w budownictwie drogowym w 2017 roku przekroczyła 19 mld złotych i była o 28 proc. wyższa od tej w 2016 roku (dane firmy Emmerson)”.

W 2018 roku spodziewany jest wzrost w tym segmencie o kolejne 11 proc. - do ponad 22 mld złotych .

Zdaniem ekspertów utrzymają się także pozytywne perspektywy budownictwa mieszkaniowego i przemysłowego.

W 2017 roku ruszyło budownictwo infrastrukturalne. Widać rozpoczęte inwestycje drogowe - w tym budowę dróg i autostrad o nawierzchniach betonowych oraz pierwsze inwestycje na kolei. Były pozytywne informacje z rynku budownictwa mieszkaniowego - indywidualnego i deweloperskiego. W stabilnym, swoim tempie rozwijało się także budownictwo kubaturowe - przemysłowe. To wszystko sprawia, że rok 2017 był dobrym rokiem dla polskiej gospodarki” - podało SPC.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych