Informacje

Pekao stawia na mobilność i innowacje

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 czerwca 2018, 15:14

  • Powiększ tekst

Klienci drugiego największego banku w Polsce przecierają oczy ze zdumienia. Kojarzony z zachowawczością i konserwatywnym podejściem do bankowania, co rusz wprowadza nowoczesne rozwiązania i stawia na nowoczesność. Efektem jest wzrost użytkowników bankowości mobilnej Pekao o aż 40 procent.

Nowa aplikacja mobilna, Blik, a w tym tygodniu Apple Pay - jeszcze niedawno trudno było podejrzewać  największy bank korporacyjny w Polsce o  takie nowinki. Płatności mobilne dla posiadaczy sprzętu z logiem jabłka udostępniło w Polsce kilka banków, ale największym z nich jest właśnie Pekao S.A. Co istotne dzięki aplikacji PeoPay, klienci Pekao którzy chcą skorzystać z płatności Apple Pay nie muszą podpinać fizycznej karty do aplikacji. Bankowość mobilna PeoPay umożliwia wygenerowanie karty wirtualnej i użycie jej w aplikacji wallet obsługującej Apple Pay.

Pekao wprowadza innowacje seryjnie, od kilku dni fani płatności mobilnych mający konto w Pekao mogą już płacić za pomocą Blika. Dzięki temu ponad milion klientów korzystających z bankowości mobilnej Pekao ma teraz możliwość korzystać z wygodnej metody płatności mobilnych. Klienci Pekao mogą płacić Blikiem w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłacać gotówkę z bankomatów.  W drugiej fazie planowanej na jesień tego roku funkcjonalność zostanie wzbogacona o przelewy na numer telefonu. Uruchomienie Blika w aplikacji PeoPay jest bardzo proste. Wystarczy zaktualizować aplikację PeoPay (Android, iOS) i na ekranie pojawi się informacja o możliwości włączenia nowej funkcji.

Dużą pracę wykonał bank nad swoją aplikacją mobilną. Obecna wersja PeoPay zbiera bardzo pozytywne recenzje od użytkowników i nie bez podstaw jest uważana za jedną z lepszych do mobilnego bankowania w Polsce. To między innymi zasługa wprowadzenia biometrii – logowanie odbywa się za pomocą odciska palca, funkcji płatności HCE za pomocą której można płacić zbliżeniowo smartfonem, czy możliwości skanowania faktur i automatycznego uzupełniania formatki przelewów.

W Pekao z uwagą przyglądają się segmentowi fintech, analizują możliwości wykorzystania technologii blockchain na której oparte są tzw. kryptowaluty. Wszystko po to, by podnieść jakość świadczonych usług.

W bankach trwa prawdziwy „wyścig zbrojeń” na wprowadzanie nowoczesnych technologii. W Pekao staramy się być pionierem w tym obszarze, dlatego nasi klienci już niemal przyzwyczaili się, że nieustannie udostępniamy im nowe, użyteczne rozwiązania – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji Płatności w Banku Pekao S.A.

Zmian doczekała się także podstawowa oferta banku – wprowadzona od lutego oferta Kont Przekorzystnych sprzedaje się nawet lepiej niż oczekiwał bank. W ciągu 100 dni otwarto 100 tys. nowych kont. Jak informował bank, nowe konto nie tylko oferuje atrakcyjne warunki, ale cechuje się także jedną z najkrótszych na rynku umów i minimalną ilością formalności przy zakładaniu konta.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych