Znamy zwycięzce mundialu jeszcze przed finałem
Niezależnie od wyniku niedzielnego finału piłkarskich mistrzostw świata Chorwacja - Francja zwycięzcą marketingowym walki o trofeum jest jedna firma odzieżowa - amerykańska Nike. Przygotowuje ona bowiem stroje dla obydwu najlepszych drużyn mundialu.
To historyczne wydarzenie, bo w pokonanym polu został inny gigant w tej branży, partner biznesowy FIFA -Adidas.
Amerykańska firma ubiera nie tylko piłkarzy finalistów, ale i 10 innych reprezentacji, które zagrały na mundialu w Rosji, w tym Polskę. Niemiecki potentat w odzieży sportowej miał w swojej „stajni” 12 z 32 uczestników MŚ.
Jesteśmy w piłce nożnej od ponad 20 lat, ale po raz pierwszy zdarzyła się taka sytuacja. W półfinale mieliśmy trzy z czterech zespołów, w finale obydwa są nasze. Ponad 65 procent zawodników nosi buty Nike. To więcej niż wszystkie inne firmy razem wzięte. Mistrzostwa to dla nas wielki sukces na boisku i poza nim - powiedział jeden z szefów amerykańskiego giganta Elliot Hill, odpowiedzialny za rynek konsumencki.
(PAP)