Informacje

Znamy zwycięzce mundialu jeszcze przed finałem

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 lipca 2018, 07:19

  • Powiększ tekst

Niezależnie od wyniku niedzielnego finału piłkarskich mistrzostw świata Chorwacja - Francja zwycięzcą marketingowym walki o trofeum jest jedna firma odzieżowa - amerykańska Nike. Przygotowuje ona bowiem stroje dla obydwu najlepszych drużyn mundialu.

To historyczne wydarzenie, bo w pokonanym polu został inny gigant w tej branży, partner biznesowy FIFA -Adidas.

Amerykańska firma ubiera nie tylko piłkarzy finalistów, ale i 10 innych reprezentacji, które zagrały na mundialu w Rosji, w tym Polskę. Niemiecki potentat w odzieży sportowej miał w swojej „stajni” 12 z 32 uczestników MŚ.

Jesteśmy w piłce nożnej od ponad 20 lat, ale po raz pierwszy zdarzyła się taka sytuacja. W półfinale mieliśmy trzy z czterech zespołów, w finale obydwa są nasze. Ponad 65 procent zawodników nosi buty Nike. To więcej niż wszystkie inne firmy razem wzięte. Mistrzostwa to dla nas wielki sukces na boisku i poza nim - powiedział jeden z szefów amerykańskiego giganta Elliot Hill, odpowiedzialny za rynek konsumencki.

(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych