Nowy stary wykonawca - Kapsch
Przejęcie przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego zarządzania Krajowym Systemem Poboru Opłat miało przynieść oszczędności i dać państwu bezpośrednią kontrolę nad systemem. Puls Biznesu uważa, że będzie zupełnie odwrotnie
Jesteśmy przekonani, że przejmując to zadanie Inspekcja Transportu Drogowego będzie mogła optymalizować koszty, a państwo będzie miało bezpośrednią kontrolę nad pracą tego systemu i będzie miało wpływ na wielkość kosztów — mówił na konferencji w styczniu Andrzej Adamczyk.
Za elektroniczny system poboru opłat (viaToll) w większości nadal ma odpowiadać obecny wykonawca, czyli Kapsch. Tym razem jednak nie podpisuje umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, tylko z Instytutem Łączności. Podzielenie zamówienia na kilka części i wprowadzenie pośredników nie obniży kosztów utrzymania systemu.
GITD w sierpniu tego roku podpisała umowę na 422 mln zł z Instytutem Łączności. Jak się okazuje obecnie IŁ prowadzi negocjacje w sprawie przekazania większości prac Kapsch Telematic Services. Zamówienie o wartości 281,4 mln zł netto (350 mln zł brutto) ma być udzielone z wolnej ręki.
całość artykułu przeczytaj na portalu Pulsu Biznesu
AR/PB