Branża gier warta więcej niż kino i muzyka razem wzięte
Branża gier jest obecnie więcej warta niż branża filmowa i muzyczna razem.
Nowe dane Entertainment Retailers Association (ERA) wskazują, iż branża gier (zwana też branżą gamingową) jest obecnie w Wielkiej Brytanii warta 3.86 miliardów funtów (czyli 4.85 mld dolarów) co czyni ją wartą więcej niż połączone branże muzyczna i filmowa.
CZYTAJ TEŻ: Drogie ubrania postaci z gry
Wzrosty wartości branży gamingowej nie dziwią, bowiem rok 2018 był okresem znaczących premier, choćby „Call of Duty: Black Ops 4:”, „FIFA 19” czy „Red Dead Redemption 2”, które okazały się ogromnymi sukcesami finansowymi.
Jak wskazuje jednak Kim Bayley z ERA to nie tylko sprzedaż decyduje i fonansowym sukcesie gamingu:
Gaming wykorzystuje technologie cyfrowe do tego by zaoferować nowe formy rozrywki swoim klientom.
Branża gamingowa efektywnie wykorzystuje też nowoczesne metody docierania do klientów, poprzez platformy internetowe, dzięki czemu odbiorca ma szybszy i łatwiejszy dostęp do kolejnych produkcji. Można wręcz uznać, iż platforma Steam oferująca od 2003 roku możliwość nabywania gier przez internet w formie cyfrowych kluczy i przypisywania ich do indywidualnego konta była prekursorem współczesnych serwisów streamingowych takich jak Netflix.
W roku 2018 najchętniej nabywanymi grami okazały się „FIFA 19”, „Red Dead Redemption 2” oraz „Call of Duty: Black Ops 4”. Z kolei „Fortnite” okazał się najchętniej ściąganą darmową grą, gromadzącą globalnie ponad 200 mln graczy.
BBC/ as/