Poznań stawia na fantastykę i gry
Blisko 2 mln zł będzie kosztować realizowany przez Poznań projekt promocji lokalnych studiów produkcji gier komputerowych. Przedsięwzięcie pt. „ZaGRAjmy w Wielkopolsce” możliwe jest dzięki unijnemu wsparciu.
Władze Poznania podkreślają, że „ZaGRAjmy w Wielkopolsce” jest unikatowym, pierwszym tego typu projektem realizowanym przez polskie miasto. W stolicy Wielkopolski działa około 30 studiów produkcji gier komputerowych.
„Traktujemy bardzo poważnie naszą misję i rolę, jaką jest wspieranie przedsiębiorców z różnych obszarów działalności. Branża gier komputerowych jest bardzo innowacyjna. Widać to po tym, w jakim kierunku idą poznańskie targi - Game Arena i Pyrkon są w pierwszej trójce pod względem liczby odwiedzających” - powiedział zastępca prezydenta Poznania Bartosz Guss.
W ub. roku rozpoczęły się prace nad wnioskiem projektu „ZaGRAjmy w Wielkopolsce”, dzięki któremu lokalne studia tworzące gry komputerowe wezmą udział w wydarzeniach targowych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Umowę w tej sprawie Guss podpisał z marszałkiem województwa wielkopolskiego Markiem Woźniakiem.
W projekcie przewidziano udział w trzech wydarzeniach targowych, podczas których Miasto Poznań zorganizuje stoisko dla wybranych producentów gier i firm branży IT. W ramach kampanii promocyjnej regionu przewidziano także organizację spotkań z lokalnymi i zagranicznymi dziennikarzami oraz wydanie katalogu promującego wielkopolskich producentów gier oraz sprzętu komputerowego i mobilnego.
Celem projektu jest wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw sektora IT, poszukiwanie partnerów biznesowych, a także budowanie opinii o innowacyjności Wielkopolski.
Miasto podało, że od ponad dwóch lat, poprzez Biuro Obsługi Inwestorów, włącza się we wspieranie lokalnych studiów game development podczas organizowanych w Polsce i na świecie wydarzeń branżowych - targów i konferencji.
Wartość sektora gamedev na świecie jest szacowana na 135 mld dolarów, natomiast w Polsce kształtuje się na poziomie 541,5 mln dolarów.
PAP/ as/