Palikot zbiera na browar
Janusz Palikot zapowiedział, że spółka Tenczyńska Okovita rozpocznie kampanię crowdfundingową. Celem jest pozyskanie ponad 4 mln zł z emisji.
Kampania wystartuje na przełomie października i listopada na platformie Crowdway.pl. Palikot liczy na pozyskanie solidnego grona inwestorów. Planuje także rozwój produkcji piw starzonych i wielki powrót staropolskiej gorzałki.
Pod koniec października na początku listopada chcemy rozpocząć kampanię crowdfundingową i chcemy pozyskać 4 mln zł, może nawet 4,2 mln zł. Z tej kwoty 2 mln zł chcemy przeznaczyć na postawienie wieży destylacyjnej i dodatkowe urządzenia, a druga połowa zasili kapitał obrotowy. Liczymy, że uda się pozyskać około tysiąca inwestorów, którzy jednocześnie staną ambasadorami naszych produktów - powiedział prezes Janusz Palikot podczas konferencji prasowej.
Były poseł podsumował także dotychczasowe inwestycje.
Browarze Tenczynek kupiliśmy w tym roku nową linię za około 4 mln zł. Jej zdolności produkcyjne to 100 tys. hektolitrów piwa rocznie. W przyszłym roku planujemy sprzedaż naszego piwa na ok 50 tys. hektolitrów, ale jeśli pojawi się większy popyt to jesteśmy do niego przygotowani. Wszystkie najważniejsze inwestycje zostały zrealizowane i Tenczyńska Okovita będzie zlokalizowana w tym samym miejscu, co browar dzierżawiąc teren czy zamawiając usługę rozlewniczą. Dokładamy do tego, co mamy nowy segment. Nasza spółka, która jest właścicielem browaru nazywa się Manufaktura Piwa, Wódki i Wina. Zaczęliśmy od piwa, teraz chcemy produkować wódkę - stwierdził Palikot.
Janusz Palikot na początku lat 90. był inwestorem Ambry i Polmosu. Kilka miesięcy temu odkupił Browar Tenczynek od Marka Jakubiaka. Browar Tenczynek został stworzony w połowie XVI wieku przez braci Tenczyńskich w małopolskiej gminie Krzeszowice. Zawirowania przez I i II wojną światową browar musiał wstrzymać działalność. W 2014 roku wznowiono produkcję. Palikot kieruje także spółką Manufaktury Piwa Wódki i Wina.