Informacje

autor: Pixabay.com
autor: Pixabay.com

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 października 2019, 19:40

  • Powiększ tekst

Z badania Polskiego Monitora Opinii wynika, że 30 proc. naszych rodaków zwraca uwagę na krajowe pochodzenie produktu. Nadal jednak głównym kryterium zakupu jest cena - czytamy na portalu businessinsider.com.pl.

Jak czytamy dalej na stronie:

Według raportu eksport polskich produktów rolno-spożywczych rośnie. Wartość eksportu tych towarów w okresie styczeń - czerwiec 2019 r. wyniosła 15,4 mld euro i była o ponad 8 proc. większa niż rok wcześniej.

Czytaj także: Czym kierują się Polacy podczas zakupów?

Business Insider informuje również, że Polska jest liderem w Unii Europejskiej w produkcji, m.in. drobiu, jabłek i pieczarek.

Patriotyzm konsumencki objawiający się wyborem rodzimych produktów deklaruje co trzeci Polak (30 proc. badanych). Rzadziej zwraca się uwagę na posiadane certyfikaty jakości (19 proc.) oraz rozpoznawalność marki (9 proc.) - pisze portal.

Business Insider, KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych