Polacy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktu
Z badania Polskiego Monitora Opinii wynika, że 30 proc. naszych rodaków zwraca uwagę na krajowe pochodzenie produktu. Nadal jednak głównym kryterium zakupu jest cena - czytamy na portalu businessinsider.com.pl.
Jak czytamy dalej na stronie:
Według raportu eksport polskich produktów rolno-spożywczych rośnie. Wartość eksportu tych towarów w okresie styczeń - czerwiec 2019 r. wyniosła 15,4 mld euro i była o ponad 8 proc. większa niż rok wcześniej.
Czytaj także: Czym kierują się Polacy podczas zakupów?
Business Insider informuje również, że Polska jest liderem w Unii Europejskiej w produkcji, m.in. drobiu, jabłek i pieczarek.
Patriotyzm konsumencki objawiający się wyborem rodzimych produktów deklaruje co trzeci Polak (30 proc. badanych). Rzadziej zwraca się uwagę na posiadane certyfikaty jakości (19 proc.) oraz rozpoznawalność marki (9 proc.) - pisze portal.
Business Insider, KG