Informacje

Fot.wikipedia.org
Fot.wikipedia.org

Biedronka rozwinie skrzydła w Meksyku

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 30 września 2013, 18:25

    Aktualizacja: 1 października 2013, 13:44

  • Powiększ tekst

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci dyskontów Biedronka, chce uruchomić sklepy w Meksyku. Portugalska firma planuje ekspansję handlową także na kilku innych rynkach zagranicznych.

Jak poinformował na łamach tygodnika "Expresso" Alexandre Soares dos Santos, ustępujący w listopadzie br. prezes Jeronimo Martins, portugalska grupa będzie zmierzać w kierunku większego umiędzynarodowienia swojej działalności. Obecna dziś poza rodzimym rynkiem w Polsce i Kolumbii spółka przymierza się do nowych kierunków biznesowych.

"We wrześniu br. w Vila Vicosa przedstawiłem 80 członkom mojej rodziny sprawozdanie z mojej dotychczasowej działalności biznesowej i przedstawiłem plany na przyszłość. Nie mam wątpliwości, że po udanym wejściu na kolumbijski rynek zawitamy do Meksyku" - ujawnił Soares dos Santos.

Zainaugurowana 13 marca br. w Kolumbii Ara jest trzecią po polskiej Biedronce i portugalskim Pingo Doce siecią sklepów detalicznych rozwijaną przez Jeronimo Martins. Do grudnia br. w tym południowoamerykańskim kraju ma zostać otwartych do 40 nowych placówek handlowych.

We wrześniu br. Alexandre Soares dos Santos podjął decyzję o wycofaniu się z biznesu. Przejście na emeryturę 79-letni prezes Jeronimo Martins uzasadnił zaawansowanym wiekiem i ograniczoną kondycją fizyczną. Ujawnił, że jego syn Pedro, pełniący w grupie stanowisko dyrektora zarządzającego, spędza trzy tygodnie w miesiącu na doglądaniu działań detalisty w Polsce lub Kolumbii.

"Ja nie mogę latać do Kolumbii, gdyż zabraniają mi tego lekarze. Co to więc za prezes, który nie jest w stanie być tam, gdzie inwestuje jego firma?" - pytał retorycznie Soares dos Santos w swoim pożegnalnym wywiadzie dla "Expresso".

Alexandre Soares dos Santos w swoich ostatnich wypowiedziach medialnych bardzo pozytywnie mówił na temat polskiej gospodarki i dogodnych warunków do inwestowania w Polsce. W wywiadzie dla lizbońskiej gazety biznesmen powrócił do tematu Biedronki, uznając ją za jedno z najbardziej udanych osiągnięć swojego życia.

"Podczas mojej kariery zawodowej miałem wiele szczęśliwych momentów. Dobrnąłem do jej końca beż żadnej frustracji. Dziś mogę powiedzieć, że najwięcej radości przysporzyła mi Polska" - podsumował.

Szef Jeronimo Martins przyznał, że podczas każdego pobytu w Polsce zachęca kierownictwo polskiego przedstawicielstwa grupy do dużej aktywności i czujności. "Konkurencja nie śpi i aby nasza firma utrzymała swoją pozycję musi się stale unowocześniać, przy jednoczesnym utrzymaniu skromności w działaniu" - dodał prezes portugalskiej grupy.

Alexandre Soares dos Santos był autorem jednej z najbardziej korzystnych dla grupy JM decyzji - wejścia na polski rynek detaliczny w 1995 r. i rozwinięcia dyskontów Biedronka. W pierwszym półroczu br. sieć, posiadająca już około 2,2 tys. sklepów, zwiększyła sprzedaż o 18 proc., osiągając poziom bliski 3,7 mld euro. Lider polskiego detalu ma już ponad 65-procentowy udział w całości sprzedaży prowadzonej przez portugalską grupę.

Ustępujący prezes detalisty jest głową rodziny Soares dos Santos, która jest właścicielem spółki Sociedade Manuel dos Santos. Firma ta posiada 56,1 proc. udziałów w grupie Jeronimo Martins. Przedsiębiorca uznawany jest przez magazyn "Forbes" za drugiego najbogatszego człowieka w Portugalii. Jego fortuna szacowana jest na 2,3 mld euro.

(PAP)

 

 

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Do nabycia TYLKO w naszym wSklepiku.pl!

Kubek lemingowy wPolityce.pl!

Najgorętszy gadżet sezonu. Idealny dla wszystkich miłośników lemingozy. Kubek o głębokim wnętrzu.

Musisz go mieć!

Oni są lemingami - a Ty? Oni piją kawę ze starbunia - Ty możesz ją pić z naszego kubka! Najlepsza kawa, najsłodsza herbata - tylko z lemingowego kubka wPolityce.pl!

Kubek lemingowy wPolityce.pl

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych