Informacje

Kara jest za wprowadzanie klientów w błąd / autor: Fratria
Kara jest za wprowadzanie klientów w błąd / autor: Fratria

20 mln zł kary dla Millennium. Sąd podtrzymał decyzję UOKiK

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 stycznia 2020, 12:32

    Aktualizacja: 14 stycznia 2020, 12:33

  • Powiększ tekst

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) utrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczącą kary dla Banku Millennium wysokości ponad 20 mln zł za wprowadzanie konsumentów w błąd, podał UOKiK. Wyrok SOKiK nie jest prawomocny.

Chodzi o skutki wpisu do rejestru klauzul niedozwolonych i zniechęcanie do dochodzenia roszczeń. Sprawa dotyczy 2 klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o CHF. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. Jednak Bank Millennium odpisywał na reklamacje klientów, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji, tylko dla przyszłych umów - czytamy na profilu UOKiK na Twitterze.

Sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw, podano także.

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny

W styczniu 2018 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na Bank Millennium karę w wysokości 20 748 675 zł za przekazywanie klientom nieprawdziwych informacji o skutkach wpisu klauzul umownych do rejestru postanowień niedozwolonych. Bank zapowiedział wówczas, że w ustawowym terminie wniesie odwołanie, gdyż nie zgadza się z tą decyzją.

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii.

SzSz PAP

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych