Informacje

PKO BP  / autor: Fratria
PKO BP / autor: Fratria

PKO BP liderem dystrybucji środków z Tarczy Finansowej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 28 maja 2020, 15:00

  • 0
  • Tagi: banki biznes finanse gospodarka PKO BP PRF subwencje Tarcza Finansowa wsparcie finansowe
  • Powiększ tekst

Już 37,5 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających prawie 300 tys. osób, otrzymało subwencje z Tarczy Finansowej PFR za pośrednictwem PKO BP. Na ich konta wpłacone zostały subwencje o łącznej wartości 6,5 mld zł.

Te wyniki sprawiają, że PKO BP jest liderem wśród banków pod względem dystrybucji pomocy z dla mikro, małych i średnich firm. Łącznie w ramach Tarczy Finansowej, Polski Fundusz Rozwoju przekazał 40 mld zł dla 205 tys. firm zatrudniających 2 mln osób.

-Aktywne wspieranie polskich firm w tym trudnym czasie jest dla nas priorytetem. Co piąta firma, która skorzystała z subwencji z Tarczy Finansowej PFR, zawnioskowała o nią w PKO BP. Dziękujemy za okazane nam zaufanie. Mam nadzieję, że 6,5 mld zł z puli 75 mld zł, które już trafiło do naszych klientów, pomoże ocalić ich firmy i miejsca pracy oraz powrócić na ścieżkę wzrostu – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP

Polski Fundusz Rozwoju po raz kolejny docenił kompetencje Grupy Kapitałowej PKO BP, wybierając ją do współpracy przy budowie i utrzymaniu systemu do rejestracji i weryfikacji wniosków oraz naliczania subwencji w ramach programu Tarczy. Prace nad system realizowane przez PKO Finat zostały wykonane w rekordowym tempie 2,5 tygodnia.

–Jestem przekonany, że ten program pomocowy dla mikro, małych i średnich firm jest najnowocześniejszy i najsprawniejszy wśród krajów UE. Proces udzielania subwencji jest w pełni zautomatyzowany, a rozpatrzenie wniosku trwa 24 h. Po kolejnej dobie przedsiębiorcy mają na koncie należną subwencję. To nowoczesne rozwiązanie, bazujące na sztucznej inteligencji nie byłoby możliwe do wdrożenia, gdyby nie profesjonalny zespół PFR oraz duże zaangażowanie banków i instytucji finansowych. Dziękuję im za bardzo ciężką pracę. Najtrudniejszy moment w gospodarce za nami, ale jeszcze wiele trudnych miesięcy przed nami. Wierzę, że wspólnie - firmy i pracownicy wspierani rządowym pakietem antykryzysowym - przejdziemy przez ten największy od 100 lat kryzys bezpiecznie – mówi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Klienci PKO Banku Polskiego – mikro, małe i średnie firmy – mogą składać wniosek o subwencję finansową z PFR w bankowości elektronicznej iPKO i iPKO biznes. Środki trafiają do przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii. Maksymalna kwota subwencji zależy od wielkości przedsiębiorstwa, spadku przychodów czy liczby zatrudnionych i może wynieść nawet 324 tys. zł w przypadku mikrofirm oraz 3,5 mln zł w przypadku małych i średnich firm.

Tarcza finansowa PFR dla Firm i Pracowników to program pomocowy w ramach Tarczy Antykryzysowej, skierowany do przedsiębiorców mających problemy z płynnością finansową. 75 mld zł z programu trafia za pośrednictwem wybranych banków do mikro, małych i średnich firm w postaci subwencji finansowej.

Decyzję o przyznaniu subwencji, w tym o jej wysokości, podejmuje Polski Fundusz Rozwoju. Umowa jest zawierana na trzy lata, a spłata subwencji rozpoczyna się rok po jej przyznaniu i będzie rozłożona na 24 miesiące. Większa część (do 75 proc.) uzyskanego wsparcia może być bezzwrotna po spełnieniu określonych warunków, w tym kontynuowaniu prowadzonej działalności oraz utrzymaniu na niezmienionym poziomie średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.

PKO Bank Polski aktywnie wspiera przedsiębiorców w procesie wnioskowania o subwencje. Na kanale YouTube banku dostępne jest webinarium z udziałem ekspertów Polskiego Funduszy Rozwoju, którzy opowiadają kto i na jakich zasadach może skorzystać z pomocy oraz radzą, jak prawidłowo wypełnić wniosek. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z wideorozmowy z doradcą – to jedna z najnowszych usług dla firm wprowadzonych przez bank. Aby porozmawiać z doradcą za pośrednictwem komputera z dostępem do internetu lub smartfona, należy wypełnić formularz na stronie https://www.doradcaonline.pkobp.pl. Następnie klient otrzymuje sms lub e-mail z datą i godziną spotkania. Konsultacje są prowadzone w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. Bank uruchomił także stronę, na której można znaleźć przydatne informacje o Tarczy: https://www.pkobp.pl/tarcza-finansowa-PFR.

Czytaj też: Premier wspiera branżę meblarską

kp

Komentarze