Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

PKP Intercity: pasażerowie widzą zmiany na lepsze

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 grudnia 2020, 12:40

  • Powiększ tekst

Ponownie wzrósł poziom zadowolenia z podróży pociągami PKP Intercity – wynika z badania przeprowadzonego w pociągach tego przewoźnika. Wskaźnik satysfakcji wynosi 75 pkt. proc., co stanowi najwyższy wynik od 2013 r. Pasażerowie cenią sobie poczucie bezpieczeństwa i czystość w pociągu

_Badania PKP Intercity wykazują zdecydowany wzrost satysfakcji klientów. Wskaźnik wynosi 75 proc. wobec 33 proc. w roku 2013 - czytamy we wtorkowym komunikacie.

Jak podała spółka, wskaźnik, obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi pokazujące najniższe, jest o 4 pkt. proc. wyższy niż rok temu.

Pasażerowie bardzo wysoko ocenili poczucie bezpieczeństwa w pociągu - wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 83 pkt. proc. Od 2013 r. poczucie bezpieczeństwa w pociągu wzrosło o 45 pkt. proc.

Cieszy nas poczucie pasażerów, że kolej to środek transportu, któremu można zaufać - wskazał cytowany w komunikacie Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Zwrócił uwagę, że epidemia chwilowo zatrzymała dynamiczny wzrost liczby pasażerów, który spółka notowała w ostatnich latach - Proces powrotu podróżnych na kolej w takiej liczbie, jaką notowaliśmy przed epidemią wymaga czasu. Przekonywać do tego będzie stały rozwój kolei jako bezpiecznego środka transportu – powiedział.

Pasażerowie wysoko oceniają czystość w pociągach.

Satysfakcja na poziomie 79 pkt. proc. oznacza najlepszy wynik od 2013 roku, kiedy wskaźnik ten wynosił 21 pkt. proc. - wskazano.

Podkreślono, że realizowane od kilku lat inwestycje w unowocześnienie taboru PKP Intercity przekładają się bezpośrednio na komfort podróży. W 2013 r. wskaźnik satysfakcji z komfortu przejazdu wynosił 26 pkt. proc., w październiku 2016 r. – 68 pkt. proc. „Obecnie satysfakcja z komfortu podróży oceniona została przez pasażerów na 78 pkt. proc.” - czytamy. Innym istotnym czynnikiem ocenianym w badaniu było zadowolenie z punktualności pociągu. Wskaźnik satysfakcji w tym obszarze wynosi obecnie 79 pkt. proc.

Pasażerowie bardzo wysoko ocenili również wygodę zakupu biletu. Wskaźnik satysfakcji w tej kategorii to 80 pkt. proc., podczas gdy w 2013 r. było to 38 pkt. proc., a 4 lata temu – 68 pkt. proc.

PKP Intecity zapowiada na ten i następny rok kolejne działania mające na celu dalszy wzrost zadowolenia pasażerów z usług przewoźnika.

Najbliższe miesiące przyniosą popisanie następnych umów taborowych. Na tory systematycznie będą wyjeżdżać kolejne nowoczesne wagony oferujące podróżnym liczne udogodnienia - dodał Chraniuk.

Czytaj też: Przewozy towarowe nadal w trendach spadkowych

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych