Zarzuty promowania nienawiści nie zaszkodzą biznesowi Facebooka
W ostatnim czasie ujawniono, że algorytmy Facebooka nagradzają nienawiść, a największe zaangażowanie użytkowników generują treści negatywne oraz obraźliwe posty, zaś Instagram negatywnie wpływa na psychikę młodych osób - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.
Zdaniem ekspertów marketingowych te doniesienia nie spowodują jednak odpływu budżetów reklamowych z tych platform.
-Reklamodawcy skupiają się na realizacji celów biznesowych - budowaniu zasięgu i świadomości czy też generowaniu konwersji. Ponad 20 milionów użytkowników obu platform w Polsce oraz zaawansowane możliwości targetowania i optymalizacji sprawiają, że reklamodawcy nie odwrócą się od tych platform - uważa Marcin Matyszewski z Performics.
Z badań wynika, że największe zaangażowanie użytkowników Facebooka generują treści negatywne i mowa nienawiści oraz posty obraźliwe. Jej szef Mark Zuckerberg ma być przeciwny jakimkolwiek zmianom algorytmów w obawie przed utratą zaangażowania użytkowników.
Czytaj też: Trump do sądu: Odblokujcie moje konto na Twitterze
wirtualnemedia.pl/kp