Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Rozpoznawalność marki Orlen wśród Polaków wynosi 90 procent

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 października 2021, 21:00

  • Powiększ tekst

Markę Orlen znało 90 proc. respondentów ankietowanych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu br., w tym 94% proc. aktywnych kierowców, podał Instytut w raporcie „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce. III edycja”, którego PKN Orlen jest partnerem. Kolejne miejsca wśród najbardziej rozpoznawalnych sieci stacji paliw zajęły: BP (66 proc.), Lotos (62 proc.) i Shell (60 proc.). Co trzecia zapytana osoba kojarzy marki Circle K i Moya, a Amic uzyskał 21% wskazań

Orlen pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce, która była najczęściej wybieraną w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo (57 proc. respondentów), jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej (40 proc. respondentów). To wyniki ponad dwa razy wyższe niż dwóch kolejnych marek łącznie, zaznaczył PKN Orlen w komunikacie koncernu poświęconym raportowi.

Segment detaliczny jest ważnym filarem działalności PKN Orlen, który generuje zysk operacyjny na poziomie 3 mld zł rocznie. Zgodnie ze strategią, chcemy dalej dynamicznie rozwijać ten obszar, inwestując w niego do 2030 r. ok. 11 mld zł. Przełoży się to na wzrost zysku EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie. Dlatego odpowiadając na rynkowe trendy konsekwentnie unowocześniamy nasze obiekty, wprowadzamy nowe usługi pozapaliwowe, dbamy aby jakość produktów i obsługi spełniała oczekiwania klientów. Jesteśmy zdecydowanym liderem w tym obszarze. Wyniki badania IBRiS to potwierdzają - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Marka PKN Orlen jest liderem pod względem jakości usług. Zgodnie z wynikami tegorocznej edycji badania: 89 proc. respondentów wskazuje wysoką jakość obsługi, 86 proc. - wysoką jakość oferowanego paliwa, a 83 proc. - szeroki wybór artykułów spożywczych i innych. Odsetki opinii pozytywnych systematycznie rosną od momentu pierwszego pomiaru w 2019 r. Największy wzrost odnotowano w kategorii: szeroki wybór artykułów (38 proc. w roku 2019, i 83 proc. w pomiarze tegorocznym), zaznaczył IBRiS.

Wzrost odsetka ocen pozytywnych zanotowała także marka BP, w szczególności w kategorii wysokiej jakości paliwa. Wzrosty zaobserwowano także w przypadku marki Moya, natomiast spadki dotyczą marki Circle K (w kategoriach: jakość paliwa oraz szeroki wybór artykułów).

Na koniec II kwartału 2021 roku w sieci detalicznej Grupy Orlen funkcjonowały 2 854 stacje paliw. 2 239 stacji paliw, czyli około 80 proc., wyposażonych jest w koncept pozapaliwowy StopCafe, w tym: 1 730 w Polsce. PKN Orlen posiada również 278 punktów alternatywnego tankowania, w tym: 191 w Polsce.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI we wrześniu br. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 18+, całkowita liczebność próby wyniosła N=1 650 osób. Badaniem zostało objętych siedem marek stacji paliw: Orlen, Lotos, BP, Shell, Moya, Amic i Circle K, podano w raporcie.

Czytaj też: Stacje benzynowe zmienią się w centra handlowo-usługowe

ISBnews/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych