Hiszpania: Rząd wprowadza zakaz reklamowania słodyczy dla dzieci
Rząd Hiszpanii ogłosił w czwartek wprowadzenie zakazu reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.
Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
Wyjaśnił, że nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.
Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.
Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia - zapowiedział Garzon, przypominając, że podobne prawo obowiązuje już m.in. w Portugalii.
Zgodnie z jego zapowiedzią zakaz promowania słodyczy wśród dzieci ma obowiązywać w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie.
Czytaj też: Mińsk pełen migrantów. Widać ich w centrach handlowych i na lotnisku
PAP/kp