Informacje

Transakcja Maspexu ma przełomowe znaczenie dla polskiego rynku / autor: Pixabay
Transakcja Maspexu ma przełomowe znaczenie dla polskiego rynku / autor: Pixabay

Żubrówka, Soplica, Absolwent ponownie polskie. To przełom!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 listopada 2021, 14:02

    Aktualizacja: 30 kwietnia 2024, 23:01

  • Powiększ tekst

Polski Maspex ponownie będzie liderem rynku wódki w Polsce – po latach dominacji koncernów z zagranicy. Maspex kupuje bowiem od rosyjskiej grupy Roust firmę CEDC, zdecydowany numer jeden na polskim rynku wódki. Obecnie jeszcze CEDC jest właścicielem legendarnych polskich marek - należą do nich Żubrówka, Absolwent, Soplica, jak również Bols – czytamy na portalu polskiemarki.info

Maspex ma już umowę z Roust Corporation podpisaną. Warunkiem finalizacji transakcji i powrotu CEDC do macierzy jest wydanie na nią zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawa jest jednak przesądzona, ponieważ Maspex do tej pory nie produkował wódki, transakcja w żaden sposób nie będzie szkodliwa dla polskiego rynku.

Transakcja ma przełomowe znaczenie dla polskiego rynku. Dzięki niej bowiem Maspex podwoi swoje przychody i stanie się największym w Polsce koncernem spożywczym o obrotach przekraczających 11 mld zł rocznie, a także liderem rynku wódki w naszym kraju - informuje portal polskiemarki.info. Liderem polskiego rynku obecnie jest właśnie CEDC. Firma ma w nim udział wynoszący aż 47 proc. Jak czytamy, „Jest też u nas największym importerem zagranicznych alkoholi, dystrybutorem m. in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin”.

Długo czekaliśmy na taki projekt – mówi Krzysztof Pawiński, prezes i współwłaściciel Maspeksu. Mocno wierzyliśmy, że kiedyś uda nam się zrealizować przejęcie, które w sposób skokowy zwiększy skalę naszego biznesu – podwoi nasze obroty. Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku – dodaje Pawiński. Przejęcie CEDC będzie 20 akwizycją polskiej firmy w okresie od jej powstania 30 lat temu.

Przejęcie CEDC będzie 20 akwizycją polskiej firmy w okresie od jej powstania 30 lat temu.

Żubrówka to legenda, znana daleko poza granicami kraju, często oferowana podczas podróży zagranicznym gospodarzom, jako polski specjał. Marka ta cieszy się blisko 500-letnią tradycją, jest wolumenem nr. 3 na świecie, a jej sprzedaż jest prowadzona na 86 rynkach – czytamy na polskiemarki.info. Z kolei Soplica to #8 na światowych rynkach, obecna na rynku od 120 lat), Absolwent i Bols też zaliczają się do trunków luksusowych. CEDC wytwarza je w polskich fabrykach w Obornikach i w Białymstoku.

Przychody ze sprzedaży spółki CEDC w 2020 r. wyniosły 5,7 mld zł. Informacje te świadczą o skali wielkości firmy, a zarazem o przełomowości transakcji Maspeksu. Na rynek polski przypada ponad 90 proc. obrotów firmy CEDC, w związku z czym widać, że duża część tego polskiego rynku wraca w polskie ręce.

polskiemarki.info/mt

Czytaj też: Lockdown w Rosji. Mieszkańcy Moskwy przenoszą się do hoteli

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych