Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: PwC
Zdjęcie ilustracyjne / autor: PwC

Liderzy ESG - jest premierowy raport

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 maja 2022, 20:40

  • Powiększ tekst

Raport „Liderzy ESG 2021” podsumowuje pierwszą edycję konkursu, organizowanego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, NN Investment Partners TFI oraz PwC Polska

Jak tłumaczy PwC: Celem konkursu jest wyłonienie firm, instytucji i osób fizycznych, wyróżniających się świadomymi działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju w czterech kategoriach: „Strategia ESG”, „Innowacja w obszarze ESG”, „Program Edukacyjny w obszarze ESG” i „Wizjoner/Wizjonerka Zielonej Transformacji”.

W I edycji konkursu „Liderzy ESG” wzięło udział 85 programów oraz przedsiębiorstw, a także 16 osób fizycznych. Największą popularnością cieszyła się kategoria „Innowacja w obszarze ESG”, do której zgłosiły się 34 podmioty. 31 zgłoszeń przypadło na kategorię „Program edukacyjny w obszarze ESG”, zaś 20 zgłoszeń na kategorię „Strategia ESG”. W kategorii „Wizjoner/Wizjonerka Zielonej Transformacji” zostało nominowanych 16 osób.

Wnioski:

- 100% firm, które wysłały zgłoszenie w kategorii „Strategia ESG” ma w swojej strategii zrównoważonego rozwoju cele średnioterminowe.

- 68% spółek zgłoszonych w kategorii „Innowacja w obszarze ESG” to podmioty niepubliczne.

- 61% zgłoszonych w konkursie programów edukacyjnych w obszarze ESG zawiera mechanizm mierzenia skuteczności programu.

W kategorii „Strategia ESG” na 136 możliwych do uzyskania punktów, przeciętny wynik wyniósł 90,7 punktów. Najlepsza spółka uzyskała blisko 105 punktów, zaś najniższa ocena wyniosła 64 punkty. W ramach kategorii „Strategia ESG”, organizacje były oceniane w czterech podkategoriach: strategia, środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny.

Raport można pobrać klikając tutaj

Czytaj też: Accenture: Sama strategia ESG nie wystarczy, czas przejść do jej wdrażania

PwC/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych