Biznes musi postępować odpowiedzialnie | Kongres 590
Coraz więcej polskich przedsiębiorców świadomie podejmuje działania prowadzące do długoterminowych zysków społecznych, stanowiących jednocześnie o wysokim poziomie społecznej odpowiedzialności firmy – to wniosek z debaty „Miedzy zyskiem, a odpowiedzialnością w zarządzaniu” mającej miejsce podczas 7. edycji Kongresu 590
Działania określane mianem społecznej odpowiedzialności biznesu, traktowane są często jako pudrowanie wizerunku i zakamuflowany PR. Czy odpowiedzialny biznes respektuje prawa człowieka? Jakie korzyści przynosi firmie prowadzenie odpowiedzialnego biznesu? Jakie są narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu? Czy jest różnica między odpowiedzialnym biznesem a public relations?
Niezmiernie ważne jest wpisanie w strategię przedsiębiorstwa działań odpowiedzialnych społecznie. Dla firm ważny powinien być nie tylko zysk finansowy, ale i jak najlepsze relacje społeczne, dbanie o środowisko, otoczenie, potrzeby pracowników – wyjaśniała Agnieszka Kosik, była szefowa Meta / Facebooka na Polskę.
Według niej odpowiedzialność biznesu zwiększa wartość firmy, dostrzeganie potrzeb pracowników przekłada się na lepsze wyniki operacyjne.
Czytaj też: WIDEO. GPW ma niedosyt. Następne 5 lat ma być jeszcze lepsze
KG/Pap Mediaroom