Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Pokolenie Z i millenialsi chcą awansów i podwyżek

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 lipca 2022, 10:40

  • Powiększ tekst

Osoby w wieku 18-41 lat planują najwięcej zmian w pracy. Poproszą o wyższą pensję lub lepsze stanowisko, ale też rozważają porzucenie etatu - wynika z opublikowanego w piątek przez „Puls Biznesu” badania

Z polskiej edycji badania Global Workforce Hopes & Fears przeprowadzanego przez PwC na grupie 1041 respondentów (globalnie było ich 51,1 tys.) wynika, że w najbliższym roku o podwyżkę poprosi: 44 proc. przebadanych przedstawicieli generacji Z (osoby w wieku 18-25 lat), 46 proc. millenialsów (26-41 lat), 31 proc. przedstawicieli generacji X (42-57 lat) i 22 proc. boomersów (osoby w wieku 58-76 lat).

Z prośbą o awans w trakcie najbliższych dwunastu miesięcy zwróci się: po 35 proc. respondentów generacji Z i millenialsów, 23 proc. generacji X oraz 16 proc. boomersów.

Nowego miejsca pracy będzie poszukiwało: 23 proc. przedstawicieli pokolenia Z, 19 proc. millenialsów, 13 proc. generacji X oraz 10 proc. boomersów.

Jak opisuje „PB”, ankietowani zostali poproszeni o wskazanie, na ile poszczególne czynniki są dla nich ważne w miejscu pracy. Najważniejsze jest wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy. Kolejne miejsca na podium zajęły dużo mniej materialne kategorie: poczucie spełniania się w pracy oraz swoboda wyrażania się. Dla pokolenia Z ważna jest możliwość swobodnej ekspresji. Millenialsi bardziej niż inni cenią sobie możliwość decydowania, skąd będą pracować - nie tylko z biura lub z domu, ale i innych lokalizacji, korzystając m.in. z „workation”. Osoby z pokolenia boomersów w największym stopniu stawiają na uznanie ich umiejętności i doświadczenia. Dla nich najbardziej liczy się branie przez przełożonych ich zdania podczas podejmowania decyzji, jak również sposobność do wykraczania poza oczekiwania związane ze stanowiskiem. Pokolenie X jest najbardziej zróżnicowane ze wszystkich i żadna z badanych kategorii nie skupia ich odpowiedzi w istotnym stopniu.

Z badania wynika ponadto, że 35 proc. ankietowanych Polaków chce pracować wyłącznie lub przede wszystkim z domu, globalnie takie odpowiedzi wskazało aż 49 proc. respondentów.

Czytaj też: Walka z inflacją. Prezes PiS: Nie chcemy obciążać społeczeństwa

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych