Informacje

Zdjęcie ilustracyjne. / autor: Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne. / autor: Pixabay

Netflix stawia na Polskę: ogłasza kolejne inwestycje

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 grudnia 2022, 09:42

    Aktualizacja: 6 grudnia 2022, 09:43

  • Powiększ tekst

Po otworzeniu biura w Warszawie we wrześniu tego roku oraz niedawnej premierze serialowego hitu „Wielka Woda”, Reed Hastings odwiedził w tym tygodniu Warszawę, aby podkreślić zaangażowanie Netflix na polskim rynku i udział w rozwoju lokalnej branży kreatywnej.

Podczas swojej wizyty Hastings ogłosił, że firma rozrywkowa tylko w 2022 r. zainwestowała 400 milionów złotych w polskie filmy i seriale, a od 2018 r. stworzyła ponad 3500 miejsc pracy przy produkcjach własnych, dla polskich aktorów, scenarzystów, reżyserów oraz ekip pracujących na planie i poza nim, które są podporą każdej produkcji.

Netflix kontynuuje inwestycje w Polsce i ogłasza cztery nowe tytuły, w tym serial „Heweliusz” od twórców „Wielkiej Wody” oraz „Lady Janosik”, widowiskowy film przygodowy.

„Cieszę się, że mogę znowu być w Polsce. Kiedy byłem tutaj w 2016 roku, dopiero lokalizowaliśmy Netflix na polskim rynku. Dzisiaj mamy już na koncie produkcję ponad 30 polskich filmów i seriali, w tym takie hity jak „Wielka Woda” i „Broad Peak”, które pokochały miliony widzów nad Wisłą i nie tylko. Chcemy dalej inwestować w Polsce i wspólnie łączyć siły z lokalną branżą kreatywną w pracy nad kolejnymi tytułami, tak aby polskie produkcje miał okazję poznać cały świat” – powiedział Reed Hastings, prezes Netflix.

Czytaj także: Zakupy przez Facebooka? Tego nie lubimy!

W czasie wizyty lokalni przedstawiciele Netflix - Anna Nagler, dyrektor ds. seriali na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. filmów na Europę Środkowo-Wschodnią - ogłosili cztery nowe projekty:

  • „Heweliusz” – kolejny serial realizowany przez twórców „Wielkiej Wody”: reżysera Jana Holoubka, producentkę Annę Kępińską oraz scenarzystę Kaspra Bajona. Dramat katastroficzny inspirowany historią zatonięcia promu Jan Heweliusz.

  • „Idź przodem bracie” – serialowy neo-western opowiadający współczesną historię starcia dwóch rodzin, które stoją po dwóch stronach prawa. Za scenariusz odpowie Kacper Wysocki, za produkcję Łukasz Dzięcioł, a za reżyserię - po raz pierwszy dla Netflix - Maciej Pieprzyca.

  • Część druga i trzecia „Furiozy” – dwie kolejne części sensacyjnego kina autorskiego Cypriana T. Olenckiego, które podbiło serca użytkowników Netflixa na całym świecie. Za scenariusz i reżyserię ponownie odpowie Cyprian T. Olencki, a za produkcję – Marcin Zarębski i Magdalena Szwedkowicz.

  • „Lady Janosik” – film przygodowy, w którym krewka nastolatka spotyka na swej drodze bandę górali, a legenda Janosika ożywa w nowoczesnej interpretacji. Za reżyserię odpowiada Kalina Alabrudzińska, znana fanom Netflix dzięki „Sexify”, za scenariusz – Bartosz Sztybor, a za produkcję – Jan Kwieciński.

„Przed nami nowe projekty serialowe, które zaskoczą polską publiczność. Czujemy się wyróżnieni, że możemy pracować z najlepszymi twórcami w Polsce oraz że mamy okazję wciąż zapraszać do współpracy kolejnych fantastycznych twórców, jak Maciej Pieprzyca, który po raz pierwszy będzie pracował z nami nad nowym serialem - mówi Anna Nagler. - Fakt, że mamy siedzibę w Warszawie, daje nam możliwość bycia jeszcze bliżej polskiej branży kreatywnej i pracy nad kolejnymi filmami, które przynoszą radość widzom i zwiększają różnorodność lokalnych produkcji” - dodaje Łukasz Kłuskiewicz.

Niedawno firma ogłosiła tytuły, które widzowie zobaczą już w 2023 roku, w tym adaptację „Pana Samochodzika i Templariuszy”.

Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 223 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach.

PAP/ Netflix/gr

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.