Chcą przejąć polski rynek automatów paczkowych i przegonić InPost
DHL wraz z spółką Alibaba mają za cel stworzenie największej w kraju sieci dostaw realizowanych poza domem. Na instalację automatów paczkowych planują wydać 60 mln euro. Obecnie mają 1,2 tys. maszyn, informuje Puls Biznesu.
Zadanie nie jest proste, gdyż obecnie firma posiada w użyciu około 1,2 maszyn, a InPost posiada około 19,3 tys. paczkomatów.
Trudno szacować, ile automatów DHL może postawić dzięki 60 mln EUR inwestycji, ponieważ jego maszyny są mniejsze od tych stawianych przez InPost. Poza tym ta kwota wydaje się wyjątkowo duża jak na samą instalację automatów, dlatego niewykluczone, że obejmie też rozbudowę floty albo magazynów, komentuje Krzysztof Kawa, analityk firmy Erste.
Jak podaje portal Puls Biznesu, DHL planuje odkupić część udziałów Cainiao. Cainiao to spółka należąca do grupy Alibaby, która postawiła automaty pozwalające odbierać paczki AliExpress. Firmy chcą przeznaczyć 60 mln euro na zainstalowanie automatów paczkowych.
Przypomnijmy, że na polskim rynku istnieją również: DPD, Allegro, Poczta Polska oraz Orlen.
Jak wskazuje Krzysztof Kawa dla Pulsu Biznesu, pozycja Inpostu nie jest zagrożona, a konkurencja jeśli chce dorównać liderowi musi stworzyć unikatową ofertę by zachęcić klientów do siebie.
Czytaj też: Minister Buda. Na co pozwoli fundacja rodzinna?
Czytaj też: Odchodzą po 30 latach pracy. Tygodnik „NIE” pustoszeje
pulsbiznesu, jb