Biedronka nie jest już najtańsza. Ranking sklepów
Według danych zebranych przez ASM Sales Force Agency aktualnie najtańszą siecią sklepów w Polsce są hipermarkety Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego w sklepach tej marki wynosił 233,15 zł.
Na przeciwnym końcu listy znalazła się m.in Biedronka, gdzie średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 279,95 zł.
ASM Sales Force Agency podaje, że w styczniu 2023 r. zakupy spożywcze były o 15 proc. droższe niż przed rokiem. Najbardziej rosły ceny produktów tłuszczowych (56 proc.), dodatków (27 proc.), produktów sypkich (23 proc.) czy nabiału (19 proc.). Aby wydatki na zakupy spożywcze były mniej odczuwalne w miesięcznym budżecie, warto porównać ceny w poszczególnych sklepach.
Porównując ceny rok do roku największe podwyżki wprowadziły m.in takie sklepy jak:
- Netto (17,87 proc.)
- Biedronka (17,27 proc.)
- Intermarche (17,19 proc.)
- Polomarket (17,02 proc.)
Auchan już kolejny miesiąc utrzymuje się na pierwszym miejscu w rankingu najtańszych sieci. Średni koszt koszyka zakupowego w tych sklepach wyniósł 233,15 zł. To o 0,87 zł (0,37 proc.) więcej niż wartość tego samego koszyka zakupowego grudniu ub. r.,
Średnia wartość koszyka zakupowego wśród sklepów objętych badaniem w styczniu 2023 r. wyniosła 273,72 zł. To wzrost o 5,22 zł, czyli 1,95 proc. w porównaniu do grudnia ub.r.
Za nami pierwszy miesiąc 2023 r., w którym – jak pokazują najnowsze dane – inflacja nadal będzie jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Zarówno konsumenci, jak i szefowie w sieciach handlowych wielokrotnie staną przed trudnymi, cenowymi wyborami, komentuje Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency
Badanie, które obejmuje comiesięczną analizę cen koszyka zakupowego, uwzględnia podstawowe kategorie spożywcze takie jak: nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne.
Czytaj też: Ukraina. Cenne zasoby tamtejszych ziem!
Czytaj też: Kilkaset złotych więcej do wypłaty. Wystarczy jeden dokument
businessinsider, jb