Nie zostawisz już hulajnogi na chodniku
Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach wprowadza od 19 maja … Wiedeń. Zakaz ten obejmie stałe miejsca do parkowania pojazdów, zabronione będzie parkowanie na chodnikach, w strefach ograniczonego ruchu, ma zostać wprowadzona zmniejszona prędkość w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
„Chcemy jak najszybciej położyć kres chaosowi związanemu z hulajnogami elektrycznymi na chodnikach! Dlatego jest dla nas jasne, że interweniujemy teraz, aby położyć kres zagrożeniu potknięciami spowodowanym przez leżące wokół hulajnogi” – mówi Ulli Sima, członek zarządu miasta Wiednia ds. mobilności.
Zakaz parkowania na chodnikach i stałe strefy parkowania
Hulajnogi elektryczne będzie można parkować wyłącznie na wyznaczonych stałych miejscach parkingowych, które są obecnie rozbudowywane w całym mieście lub na pasie parkingowym, jeśli w pobliżu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego. W przeciwnym razie zwrot wypożyczonych pojazdów będzie technicznie niemożliwy. Strefy ustawione są na lub w pobliżu stacji rowerowych lub stacji mobilności WienMobil.
Wszystkie stałe miejsca parkingowe będą oznaczone kolorowymi znakami poziomymi, a na jednej stacji parkingowej znajdzie się miejsce dla 8 - 10 hulajnóg. Do końca roku liczba oznakowanych punktów parkingowych wzrośnie do 200. W przyszłym roku nastąpi dalsza rozbudowa, planowane jest zwiększenie liczby miejsc parkingowych o kolejnych 100.
Inspektorzy parkingowi sprawdzą sposób parkowania
Prawidłowe parkowanie będą sprawdzać organy nadzoru parkingowego, tak zwani „szeryfowie parkingowi” i w razie potrzeby wystawią mandaty. Jeśli hulajnoga będzie nieprawidłowo zaparkowana na chodniku, operator będzie zobowiązany do jej natychmiastowego usunięcia lub rozwiązania problemu. Inaczej niż wcześniej, organy mogą niezwłocznie występować z wnioskiem o nałożenie grzywny, a hulajnogi mogą być również automatycznie odholowywane przez miasto na koszt operatorów.
Strefy ograniczonego ruchu i ograniczenie prędkości w newralgicznych miejscach
Wokół szpitali, rynków i placów handlowych, w pobliżu budynków komunalnych i innych „hotspotów”, operatorzy muszą ustawić strefy ograniczonego ruchu w swoich aplikacjach operacyjnych. W tych obszarach jazda na hulajnogach lub ich zaparkowanie będzie technicznie niemożliwe. W niektórych strefach dla pieszych, a ostatnio na wszystkich ulicach mieszkalnych i w strefach spotkań nastąpi automatyczna redukcja prędkości. Hulajnogi będą technicznie spowalniane.
Kolejnym ograniczeniem jest wprowadzenie limitu maksymalnej liczby hulajnóg w konkretnych dzielnicach. Tam, gdzie obecnie występuje ich nadmierna dostępność i mnożą się skargi, liczba hulajnóg zostanie zmniejszona poprzez przydzielenie nowych stałych liczb maksymalnych.
Czytaj także: Cieszyński: hakerzy zmienili cel
Czytaj także: Rwali je, podpalali i zgniatali. UOKiK sprawdził jakość zabawek
PAP, rb