Informacje

zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Nie zostawisz już hulajnogi na chodniku

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 maja 2023, 11:57

  • Powiększ tekst

Zakaz parkowania hulajnóg elektrycznych na chodnikach wprowadza od 19 maja … Wiedeń. Zakaz ten obejmie stałe miejsca do parkowania pojazdów, zabronione będzie parkowanie na chodnikach, w strefach ograniczonego ruchu, ma zostać wprowadzona zmniejszona prędkość w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

„Chcemy jak najszybciej położyć kres chaosowi związanemu z hulajnogami elektrycznymi na chodnikach! Dlatego jest dla nas jasne, że interweniujemy teraz, aby położyć kres zagrożeniu potknięciami spowodowanym przez leżące wokół hulajnogi” – mówi Ulli Sima, członek zarządu miasta Wiednia ds. mobilności.

Zakaz parkowania na chodnikach i stałe strefy parkowania

Hulajnogi elektryczne będzie można parkować wyłącznie na wyznaczonych stałych miejscach parkingowych, które są obecnie rozbudowywane w całym mieście lub na pasie parkingowym, jeśli w pobliżu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego. W przeciwnym razie zwrot wypożyczonych pojazdów będzie technicznie niemożliwy. Strefy ustawione są na lub w pobliżu stacji rowerowych lub stacji mobilności WienMobil.

Wszystkie stałe miejsca parkingowe będą oznaczone kolorowymi znakami poziomymi, a na jednej stacji parkingowej znajdzie się miejsce dla 8 - 10 hulajnóg. Do końca roku liczba oznakowanych punktów parkingowych wzrośnie do 200. W przyszłym roku nastąpi dalsza rozbudowa, planowane jest zwiększenie liczby miejsc parkingowych o kolejnych 100.

Inspektorzy parkingowi sprawdzą sposób parkowania

Prawidłowe parkowanie będą sprawdzać organy nadzoru parkingowego, tak zwani „szeryfowie parkingowi” i w razie potrzeby wystawią mandaty. Jeśli hulajnoga będzie nieprawidłowo zaparkowana na chodniku, operator będzie zobowiązany do jej natychmiastowego usunięcia lub rozwiązania problemu. Inaczej niż wcześniej, organy mogą niezwłocznie występować z wnioskiem o nałożenie grzywny, a hulajnogi mogą być również automatycznie odholowywane przez miasto na koszt operatorów.

Strefy ograniczonego ruchu i ograniczenie prędkości w newralgicznych miejscach

Wokół szpitali, rynków i placów handlowych, w pobliżu budynków komunalnych i innych „hotspotów”, operatorzy muszą ustawić strefy ograniczonego ruchu w swoich aplikacjach operacyjnych. W tych obszarach jazda na hulajnogach lub ich zaparkowanie będzie technicznie niemożliwe. W niektórych strefach dla pieszych, a ostatnio na wszystkich ulicach mieszkalnych i w strefach spotkań nastąpi automatyczna redukcja prędkości. Hulajnogi będą technicznie spowalniane.

Kolejnym ograniczeniem jest wprowadzenie limitu maksymalnej liczby hulajnóg w konkretnych dzielnicach. Tam, gdzie obecnie występuje ich nadmierna dostępność i mnożą się skargi, liczba hulajnóg zostanie zmniejszona poprzez przydzielenie nowych stałych liczb maksymalnych.

Czytaj także: Cieszyński: hakerzy zmienili cel

Czytaj także: Rwali je, podpalali i zgniatali. UOKiK sprawdził jakość zabawek

PAP, rb

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych