Rosną wydatki na reklamy. Oni wydają najwięcej
Wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły - czytamy w analizie portalu Wirtualne Media
Licząc okres od stycznia do sierpnia 2023, to mówimy o wzroście o nieco ponad dziesięciu procent. Tradycyjne media oznaczają te bez internetu. Zarobiły cennikowo na reklamach 26,05 mld zł. Było to 11,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej nadal trafia do telewizji. We wspomnianym okresie było to 12,7 miliarda złotych. Z tyłu jest radio, magazyny i reklama DOOH.
Kto wydaje najwięcej?
Aflofarm Farmacja Polska przewodzi nadal w zestawieniu największych reklamodawców. Już w skali roku ich wydatki poszły w górę o 6,9 procent. Pozycja wicelidera należy do firmy Terq, która jest właścicielem sieci Media Expert. Podium zamyka firma Natur Produkt Zdrovit.
Warto podkreślić, że Volkswagen Group Polska podwoił nakłady na reklamę (+100,4 proc.) - na wsparcie swoich marek przeznaczył 259,7 mln zł, a McDonald’s Polska – zwiększył je o 44 proc., do blisko 253 mln zł.
Czytaj też: Deepfake dotarł do reklamy! Znani dziennikarze chwalą kasyno?
Wirtualne Media/KG