Informacje

Farmy wiatrowe mają największy udział w produkcji prądu z OZE / autor: Pixabay
Farmy wiatrowe mają największy udział w produkcji prądu z OZE / autor: Pixabay

Energa: szybko rośnie udział OZE w produkcji energii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 kwietnia 2024, 13:57

  • Powiększ tekst

Niemal połowa energii elektrycznej, sprzedanej w 2023 r. przez spółkę Energa Obrót została wytworzona w źródłach odnawialnych - poinformowała w czwartek Energa. W 2022 r. wskaźnik ten był na poziomie nieco ponad 40 proc.

Jak wynika z opublikowanego w czwartek corocznego raportu na temat struktury paliw i innych nośników energii pierwotnej zużytej do wytworzenia sprzedanej energii elektrycznej Energi Obrót, blisko 22 proc. sprzedanej energii elektrycznej pochodziło z farm wiatrowych, a niemal 20 proc. z fotowoltaiki. Z hydroelektrowni pochodziło niemal 5 proc., a z biogazu i biomasy - nieco ponad 3 proc.

Energa przypomniała, że w 2022 r. udział energii elektrycznej z OZE w sprzedaży Enegi Obrót wynosił 40,22 proc., w 2021 r. było to 35,16 proc., a w 2020 r. - 32,69 proc.

»» Więcej o OZE czytaj tutaj:

PSE: w 2023 r. więcej energii elektrycznej z OZE niż z węgla brunatnego

Przejście na OZE to inwestycja ponad 1,5 bln zł

Kontrolowana przez Orlen Energa podkreśla, że prowadzi działania wpisujące się w zaktualizowaną strategię całego koncernu, której jednym z priorytetów jest rozwój i wykorzystanie OZE. Zgodnie z aktualizacją, do końca dekady Orlen ma dysponować odnawialnymi źródłami energii o mocy 9 GW, mają to być morskie i lądowe farmy wiatrowe, fotowoltaika, a także jednostki wytwórcze na biogaz i biometan.

PAP, sek

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Potężna manipulacja na giełdzie! Interweniuje KNF

Masz garaż? Zobacz jak wysoki podatek zapłacisz

ZUS wypłaci 620 zł miesięcznie. Trzeba spełnić warunki

Będzie VW Golf made in Poland! Trwają przygotowania

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych