W tej branży SI nie zastąpi ludzi
Czy Sztuczna Inteligencja to przyszłość? Polscy twórcy gier są raczej sceptyczni!
Paweł Sasko był głównym projektantem zadań w kultowej, polskiej grze Cyberpunk 2077, od studia CD Projekt RED. Teraz zapytany został o to, czy zasadne jest stosowanie SI w projektowaniu rozgrywki i jakie efekty to przynosi?
SI lepsza niż człowiek?
SI oferuje wielkie możliwości i znacznie ułatwia też pracę - także w segmencie gier! Rozwiązania oparte o SI stosuje już Microsoft jak i francuski koncern gamingowy Ubisoft. A Polacy?
Cóż, tutaj głos zabrał wspomniany już Paweł Sasko z CD Projekt RED. W wywiadzie dla serwisu Aftermath, cytowanym przez portal gry-online Sasko wskazał, iż SI bywa wykorzystywana w gamingu, np. do pomocy przy pisaniu dialogów dla postaci.
Jak jednak wykazał Sasko, o ile CDPR też eksperymentował z technologią to efekty były dalekie od zadowalających!
SI? Kanion jakości!
Jak wyjaśnił Sasko we wspomnianej rozmowie - efekty jakie dawało SI nie były satysfakcjonujące dla firmy. Co więcej - człowiek tworzył bardziej jakościowe treści!
Istnieje widoczna luka między autorskimi treściami – treściami na zamówienie, które pisarze, projektanci zadań, filmowcy tworzą własnymi rękami – a czymś, co może zapewnić sztuczna inteligencja
Jak dodał Sasko różnica między jakością tego co tworzyła SI a co tworzyli ludzie, była gigantyczna!
Cóż, widać, że ludzcy twórcy gier nie mają się czego obawiać!
Aftermath/ gry online/ as/
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Wyższe ceny o 60 proc. dla 90 proc. Polaków