To koniec produkcji Fiata 500. Stellantis już ogłosił
Fabryka Stellantis w Tychach zakończy produkcję Fiata 500 i Lancii Ypsilon II w czerwcu 2024 roku, koncentrując się na większych, bardziej dochodowych samochodach z segmentu B
Od momentu rozpoczęcia produkcji drugiej generacji Fiata 500 w 2007 roku, do września 2022 roku fabryka w Tychach wyprodukowała blisko 2,7 miliona egzemplarzy tego ikonicznego modelu. Fiat 500 zdobył ogromną popularność, stając się drugim najczęściej produkowanym samochodem w Polsce, zaraz po Polskim Fiacie 126p.
Nowa strategia
Niemniej jednak, zgodnie z nową strategią Stellantis, fabryka w Tychach teraz skupi się na produkcji większych samochodów z segmentu B. W 2023 roku rozpoczęto produkcję modeli takich jak Jeep Avenger i Fiat 600, a także Alfa Romeo Tonale. Planowane jest także wprowadzenie Alfy Romeo Milano, której premiera jest zaplanowana na 10 kwietnia.
Planowane są zwolnienia grupowe
Przemiany w fabryce Stellantis w Tychach wiążą się również z redukcją zatrudnienia. Jak informowano jeszcze w styczniu, planowane są zwolnienia grupowe dla wszystkich 468 pracowników zakładu FCA Powertrain Poland.
Samochody elektryczne?
Koncern zamierza stać się największym producentem elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce do 2024 roku, co wiąże się z wygaszaniem produkcji w innych zakładach, takich jak bielska fabryka silników FCA Powertrain.
W kontekście rosnącego zainteresowania elektrycznymi samochodami, Stellantis i inne firmy motoryzacyjne stawiają na rozwój elektromobilności w Europie, mimo obecnych wyzwań związanych z niską penetracją rynku. Proporcja samochodów elektrycznych na drogach Polski i Włoch wzrasta systematycznie, co z kolei sprzyja rosnącemu zapotrzebowaniu na elektromobilność.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Dobrowolna służba wojskowa. Rząd zwiększa limit przyjęć
Praca z domu i 42 tys. zł miesięcznie. Nawet bez studiów
Sąsiedzi wygrali z Niemcami. Berlin cofa opłaty za gaz
Na podstawie komunikatu sprawylokalne, jb