Informacje

Niemieckie koleje mają kłopoty nie tylko finansowe, ale i wizerunkowe / autor: Pixabay
Niemieckie koleje mają kłopoty nie tylko finansowe, ale i wizerunkowe / autor: Pixabay

Niemieckie koleje w tarapatach. Zwolnią 30 tys. ludzi

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 lipca 2024, 11:55

  • Powiększ tekst

W pierwszym półroczu 2024 niemieckie koleje Deutsche Bahn odnotowały stratę w wysokości 1,2 miliarda euro. To znacznie gorszy wynik w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W związku z tym firma postanowiła ciąć etaty.

Jak informuje portal Deutsche Welle do redukcji zatrudnienia dojdzie w ciągu najbliższych pięciu lat. Łącznie zostanie zlikwidowanych około 30 tys. pełnoetatowych miejsc pracy. Według Levina Holle, szefa finansów w Deutsche Bahn (DB) najwięcej zwolnień ma być w administracji. Na ten rok zaplanowano już redukcję około 1 500 etatów.

W przyszłości musimy pracować więcej z mniejszą liczbą ludzi – podkreślił Holle, wskazując, że umożliwią to cyfryzacja i automatyzacja.

Według spółki do słabego wyniku doprowadziły czynniki zewnętrzne.

Ekstremalne zjawiska pogodowe na niespotykaną dotąd skalę doprowadziły infrastrukturę kolejową, która i tak wymaga remontów, do granic możliwości i pogorszyły sytuację operacyjną i finansową w transporcie pasażerskim i towarowym – tłumaczył prezes spółki Richard Lutz.

Do tego doszły strajki i katastrofy. Spadło również zainteresowanie klientów. Według DB w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku z pociągów dalekobieżnych skorzystało 64,2 miliona pasażerów - to o sześć procent mniej niż w pierwszej połowie 2023 roku.

»»O kłopotach niemieckich kolei czytaj tutaj:

Niemcy lamentują: tak źle z pociągami dawno nie było

We wtorek Niemcy znowu staną: kolejny strajk

Znacznie gorzej niż przed rokiem było także z punktualnością. W transporcie dalekobieżnym wyniosła ona w pierwszej połowie roku 62,7 procent. Celem był wskaźnik 70 procent. Wskaźnik ten dla całego kolejowego transportu pasażerskiego grupy wyniósł 90,1 procent - informuje portal Deutsche Welle.

Najgorzej było w czerwcu, gdy tylko 52,5 proc pociągów dalekobieżnych dotarło do celu na czas. Tak źle nie było od dawna - pisał niemiecki tabloid „Bild”.

na podst. dw.com/pl/bz

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Kierowco, uważaj! Rząd szykuje nowy podatek!

Niemiecka „solidarność” gazowa. Wariant czeski

Znana niemiecka firma tonie. Pół miliarda euro długów

Pompy ciepła w opałach

»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych