Marki własne wypychają Bonduelle z rynku
Od 10 lat Bonduelle zmaga się ze spadkiem spożycia warzyw we Francji i Niemczech, pogłębionym przez inflację i szybko rosnącą konkurencję ze strony marek własnych. Ostatnio francuski producent zdecydował, że zredukuje zatrudnienie. Koncern planuje sprzedać swoje oddziały we Francji i w Niemczech, prowadzi już rozmowy z dwoma potencjalnymi nabywcami.
Największy problem stanowi sprzedaż świeżej żywności (pakowane sałatki) w szczególności spada. We Francji i Niemczech ten spadek spowodowany jest m.in. rosnącą konkurencją ze strony marek własnych sieci handlowych. Firma chce zatem ograniczyć swoją działalność w obu krajach lub sprzedać swoje aktywa. We Francji negocjacje w tej sprawie są już prowadzone z producentem sałatek Les Crudettes.
Z kolei w Niemczech chęć kupna zakładu zgłosił amerykański producent sałatek Taylor Farms. Bonduelle zamierza skupić się w tych krajach na innych działaniach biznesowych, w tym na produkcji świeżych wyrobów delikatesowych, konserw i mrożonek. Wszystkie podjęte działania są konieczne, aby zachować miejsca pracy w zakładach Grupy Bonduelle w Europie – napisała firma w komunikacie.
Oprac. GS
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
W Polsce wybudujemy najdłuższy most linowy na świecie