Po świętach przeceny w sklepach sięgają 80 proc.
Sieci handlowe przypuściły reklamowy atak, by przyciągnąć klientów. Handlowcy zapowiadają przeceny sięgające nawet 80 proc. Chętnych z pewnością nie zabraknie.
Lidl zapowiada przeceny rzędu nawet 70 proc. na towary przemysłowe, Castorama zachęca hasłem „nawet 80-proc. obniżki – zauważa „Rzeczpospolita”. „Polacy wciąż patrzą głównie na ceny, więc nie ma się co dziwić, że hasło posezonowych obniżek pada na podatny grunt” – mówi, cytowany przez gazetę, Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego.
Podatny grunt
Z badania UCE Research i Grupy Offerista, wynika, że jeszcze przed Wigilią 49,4 proc. Polaków zamierzało oszczędzać na świątecznych wydatkach bardziej niż w zeszłym roku, natomiast 39,6 proc. było przeciwnego zdania. Rok temu o redukowaniu wydatków mówiło aż 73,2 proc. respondentów, a wydawać więcej planowało 18 proc.
Konsumenci wciąż ostrożni
„Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejsze wzrosty niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności” – mówi, Robert Biegaj z Grupy Offerista. Koniunktura na rynku wciąż nie jest zatem najlepsza, a konsumenci pozostają ostrożni. Dlatego handel chce przyciągnąć wyjątkową ofertą tych, którzy wstrzymują się z zakupami.
Źródło: Rzeczpospolita
Oprac. GS
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Sensacyjny zwrot w sprawie sprzedaży TVN. Nowy kupiec?
Monety z Polski idą na cały świat
Unijna dyrektywa, czyli paliwowy „strzał w stopę”
»»Najnowsze informacje z gospodarki – śledź Flesz Gospodarczy na antenie telewizji wPolsce24