Informacje
W I kwartale br. indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali ponad 49,4 tys. nowych aut osobowych / autor: Fratria / KK
W I kwartale br. indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali ponad 49,4 tys. nowych aut osobowych / autor: Fratria / KK

Polacy ruszyli po nowe auta. Chińskie auta

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 kwietnia 2025, 09:57

  • Powiększ tekst

W pierwszym kwartale br. indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali ponad 49,4 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o niemal 5 tys. więcej niż przed rokiem. Jednocześnie chiński producent aut MG trafił na listę najlepiej sprzedających się marek - czytamy w piątkowym „Pulsie Biznesu”.

To jeden z najlepszych wyników dla tego okresu roku od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej” - napisali dziennikarze „PB”. Cytowany w artykule Kamil Makula z serwisu Superauto dodaje, że ”za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają samochody z Chin„.

Numerem jeden wśród chińskich marek w tym okresie było MG z prawie 1,9 tys. aut osobowych zarejestrowanych na osoby fizyczne. Na drugim miejscu znalazła się Omoda, a na trzecim Jaecco” - poinformowała gazeta.

Dodała, że w sumie na prywatnych klientów zarejestrowano w I kw. br. niemal 3,9 tys. nowych chińskich aut, co daje im ok. 8 proc. udziału w rynku.

W tym okresie, najpopularniejszą marką wśród indywidualnych klientów w Polsce była Toyota, choć jak zauważył „PB” wynik ponad 8,5 tys. zarejestrowanych aut to spadek o 15 proc. rdr.KIA z liczbą 4350 zanotowała wzrost o 4 proc., a Volkswagen aż o 65 proc. do 3985” - dodała gazeta.

PAP, sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

RPP pod presją ceł Trumpa! Pierwsza obniżka już w maju?

Drożyzna znowu szybko się rozpędza! 

Dlaczego oprocentowanie depozytów jest tak niskie?

»»Na granicy działa przemytnicza mafia – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych