Amerykanie i Chińczycy wybierają Rolls-Royce'a
Producent luksusowych aut Rolls-Royce poinformował, że w 2012 roku sprzedał rekordową liczbę samochodów. Koncern odnotował wzrost sprzedaży już trzeci rok z rzędu, głównie dzięki nabywcom z USA i Chin.
"Mimo różnych wyzwań mieliśmy znakomity rok. Rolls-Royce prowadzi teraz ze znaczną przewagą na rynku najbardziej luksusowych aut" - poinformował szef koncernu Torsten Muller-Otvos. Jak powiedział, w 2012 roku Rolls-Royce rozszerzył działalność na nowe rynki, m.in. w Ameryce Łacińskiej.
W 2012 roku Rolls-Royce sprzedał 3 575 samochodów w porównaniu z 3 538 w roku ubiegłym (wzrost o 1 proc.). Wynik ten jest jednak dość rozczarowujący w porównaniu z wynikami sprzedaży dwóch poprzednich lat, gdy koncern sprzedał o 31 proc. i aż 150 proc. więcej samochodów niż w roku poprzedzającym.
Najwięcej samochodów tej luksusowej marki kupili Amerykanie oraz Chińczycy. Trzecie miejsce zajęli kupcy z kontynentalnej Europy (wraz z Rosją), a następnie z Bliskiego Wschodu i regionu Azji i Pacyfiku.
Rynek luksusowych aut przetrwał okres światowego spowolnienia gospodarczego bez większych trudów, m.in. dzięki niesłabnącemu popytowi z Azji.
(PAP)
akl/ kar/