Od jutra Poczta Polska wraca do obsługi korespondencji sądowej
1 marca wystartuje trzyletni kontrakt Poczty Polskiej na obsługę korespondencji sądowej - powiedział rzecznik poczty Zbigniew Baranowski. Ma w tym pomagać aplikacja "Mobilny Listonosz". Instytucja wraca do obsługi sądów po dwóch latach przerwy.
"1 marca 2016 r. to będzie dobry dzień dla polskiego sądownictwa i Poczty Polskiej. Obsługa tego wrażliwego obszaru funkcjonowania państwa wraca do narodowego operatora" - powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej w Warszawie dyrektor biura rozwoju usług finansowych Łukasz Kulesza.
Aplikacja "Mobilny Listonosz" jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzania Odbioru (EPO). Aplikacja będzie zainstalowana na tabletach i smartfonach, które będą mieć listonosze. Jej testy trwają już od listopada 2015 roku.
Poczta Polska szacuje, że podczas 3-letniego kontraktu dostarczy m.in. ponad 170 mln przesyłek sądowych. W marcu już 75 proc. kodów adresowych w Polsce będzie obsługiwanych z wykorzystaniem tabletów i "Mobilnego Listonosza". Do końca sierpnia usługa EPO ma być zapewniona na obszarze 100 proc. kodów adresowych.
"+Mobilny Listonosz+ wraz z projektami przygotowującymi Pocztę Polską do obsługi kontraktu z Ministerstwem Sprawiedliwości to chyba najbardziej ambitny program w całej historii Poczty. () Narzędzie to składa się z 17 różnych rodzajów komponentów" - powiedział jeden z członków rady nadzorczej Envelo (Poczta Polska Usługi Cyfrowe) Tomasz Jeruzalski.
Projekt "Mobilny Listonosz" obejmuje 4 etapy. Pierwszym z nich jest samo wprowadzenie aplikacji. Kolejne etapy otworzą szereg możliwości dla korzystających z usług Poczty Polskiej bez konieczności wychodzenia z domu m.in. nadawanie paczek u listonosza/kuriera, doładowanie telefonów komórkowych, czy doręczanie przekazów pocztowych.
(PAP)