Enea udostępniła elektroniczne biuro obsługi dla ok. 2,5 mln klientów
Ok. 2,5 mln klientów firmy energetycznej Enea może już korzystać z elektronicznego biura obsługi. Było to możliwe dzięki wdrożeniu nowego systemu informatycznego.
Za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi można przez internet m.in. sprawdzać bieżący stan faktur, salda i terminy płatności, opłacać faktury, czy zakupić kody do liczników przedpłatowych. Enea podała w czwartek w komunikacie prasowym, że rozwiązanie jest już dostępne dla wszystkich jej klientów.
Jak poinformował Krzysztof Kierzkowski, prezes Enea Centrum - spółki, która zajmuje się obsługą klientów Grupy, rozwiązanie przeznaczone jest zarówno dla gospodarstw domowych, jak i firm.
Przez elektroniczne biuro obsługi klienta można m.in. sprawdzić zużycie energii i historię płatności. Klienci będą też mogli wybrać elektroniczną fakturę w miejsce papierowego dokumentu, który przychodzi tradycyjną pocztą, oraz aktualizować swoje dane kontaktowe.
Wdrożony przez Eneę nowy, jednolity system informatyczny m.in. liczy i wystawia faktury oraz rejestruje kontakty z klientami. Jego wprowadzanie przebiegało etapami. Jako pierwsi zmianami w obsłudze zostali objęci w połowie ub. roku mieszkańcy obszaru szczecińskiego, później bydgoskiego, gorzowskiego, zielonogórskiego i poznańskiego.
Enea to sprzedawca, dystrybutor i producent energii elektrycznej oraz cieplnej. Grupa jest jednym z liderów polskiego rynku energetycznego, należy do grona największych polskich przedsiębiorstw. Dostarcza prąd mieszkańcom północno-zachodniej Polski i sprzedaje prąd na terenie całego kraju.
PAP, sek