Enea sponsorem tytularnym poznańskiego stadionu
Koncern energetyczny Enea został nowym sponsorem tytularnym poznańskiego stadionu miejskiego, na którym swoje mecze rozgrywają piłkarze Lecha. W poniedziałek podpisano czteroletnią umowę
Poznański stadion, jedna z aren Euro 2012, nie miał swojego sponsora tytularnego od 2018 roku, kiedy to zakończył się pięcioletni kontrakt z Ineą, wielkopolskim dostawcą usług internetowych i telewizyjnych. Od poniedziałku obiekt będzie nosił nazwę Enea Stadion.
Enea, koncern energetyczny z siedzibą w Poznaniu, jest zaangażowanym sponsorem wielu klubów sportowych, inicjatyw i przedsięwzięć oraz związków sportowych, w tym Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Enea Stadion to duma Poznania. Obok Katedry na Ostrowie Tumskim czy poznańskiego Ratusza wraz z koziołkami to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w mieście. Enea konsekwentnie buduje rozpoznawalność swojej marki jako sponsora aktywnie i odpowiedzialnie angażującego się w rozwój sportu amatorskiego i zawodowego. Naturalnym stało się więc dla nas wsparcie obiektu sportowego tak bardzo ważnego dla Poznania i Wielkopolski, powszechnie znanego w całym kraju. Sponsoring tytularny stadionu jest ukoronowaniem naszego zaangażowania we wsparcie sportu i licznych działań społecznie odpowiedzialnych, z których korzystają również mieszkańcy Poznania – powiedział wiceprezes Enei ds. korporacyjnych Dariusz Szymczak.
Z kolei Rafał Wrzeszcz, prezes zarządu Stadion Poznań sp. z o.o. przyznał, że to ważny dzień dla obu stron.
Liczę, iż zawarta umowa jest początkiem owocnej, wieloletniej współpracy największego przedsiębiorstwa Wielkopolski - Enei oraz spółki Stadion Poznań, operatora najpopularniejszego i najlepiej rozpoznawalnego obiektu sportowego Wielkopolski. Dziękuję za zaufanie i konstruktywne wypracowanie unikatowej koncepcji połączenia typowych świadczeń komercyjnych z działaniami o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreślił Wrzeszcz.
Obie strony nie ujawniły wartości kontraktu, który będzie obowiązywał do 2027 roku.
Poznański stadion został zmodernizowany w 2010 roku, a na oficjalnym otwarciu wystąpił Sting. W trakcie mistrzostw Europy w 2012 roku rozegrano na nim trzy spotkanie grupowej. Pojemność obiektu wynosi 42 837 miejsc. Tylko w pierwszej połowie tego roku stadion odwiedziło prawie 300 tysięcy kibiców, a średnia widzów na mecz wyniosła blisko 25 tys.
Czytaj też: Dąbrowski: dla PGE sponsoring to nie tylko promocja firmy i marki
PAP/KG