IKEA stawia na rozszerzoną rzeczywistość. Klienci mogą zwiedzać wirtualne kuchnie
Jedna z najbardziej znanych marek na świecie – IKEA udostępniła aplikację o nazwie IKEA VR Experience, dzięki której klienci sklepu mogą zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości i zwiedzać cyfrowo generowane kuchnie.
Skok w wirtualny świat szwedzkiego designu jest jednak możliwy nie tylko dzięki samej aplikacji od Ikei – do pełni szczęście potrzeba jeszcze sprzętu o nazwie HTC Vive, czyli najbardziej zaawansowanych okularów VR (wirtualnej rzeczywistości) dostępnych obecnie na rynku.
Jak to działa? Dzięki goglom od HTC i wspomnianej aplikacji IKEA VR Experience użytkownik przenosi się do wirtualnej kuchni zbudowanej przez Ikeę. Może dowolnie ją zwiedzać i oglądać każdy element, a także w dowolny sposób modyfikować dobór wyposażenia oraz wystrój wnętrz i zmianę kolorów.
IKEA od zawsze podąża za aktualnymi trendami technologicznymi i ciekawie eksperymentuje z ich wykorzystaniem. Romans Szwedów z wirtualną rzeczywistością należy jednak potraktować jako swego rodzaju test, a możliwość zwiedzania samej tylko kuchni to zapewne pierwszy etap, który w mniej lub bardziej odległej przyszłości zakończy się przeniesieniem do wirtualnej rzeczywistości całego asortymentu sklepu.
Aplikacja IKEA VR Experience została udostępniona za pośrednictwem serwisu internetowego Steam. Przetestowanie wszystkich jej elementów nie zajmuje dłużej niż ok. 5 minut.
Wirtualna rzeczywistość i gogle VR to zupełnie nowa technologia, a co za tym idzie – póki co dość droga. Za HTC Vive na europejskim rynku trzeba zapłacić równowartość ok. 4 tysięcy złotych. Wirtualny świat, do którego można się przenieść dzięki tym okularom, jest jednak bardzo sugestywny i robi niesamowite wrażenie. Więcej na temat okularów VR – technologii przyszłości – przeczytacie w najbliższym wydaniu „Gazety Bankowej”, który w kioskach zadebiutuje w drugiej połowie tego miesiąca.
MK