McDonald’s sprzedaje… gogle rozszerzonej rzeczywistości
Kosztują tylko 4 dolary i przez założeniem na głowę trzeba je najpierw samodzielnie złożyć. Gogle VR od McDonald’s, bo o nich mowa, pełnią jeszcze jedną funkcję – opakowania dla zestawów Happy Meal.
Popularna sieć fast foodów postanowiła podpiąć się pod trend na rozszerzoną rzeczywistość i wprowadza do sprzedaży własne gogle VR. Od zaawansowanych produktów typu Oculus Rift sporo się jednak różnią. Kosztują tylko 4,10 dol. i służą raczej do zabawy, a nie do zanurzania się w wirtualnym świecie.
Gogle VR od McDonald’s noszą nazwę Happy Goggles i są wykonane z tektury. Pierwotnie będą służyły jako element opakowania dziecięcych zestawów Happy Meal, więc użytkownik będzie musiał złożyć je samodzielnie.
Wraz z goglami klient otrzyma prostą grę pt. Slope Stars, która pozwoli mu doświadczyć rozszerzonej rzeczywistości. Jak zapewnia McDonald’s, gogle będą obsługiwały również wszystkie aplikacje stworzone z myślą Google Cardboard, bardzo podobnych okularach od internetowego giganta.
McDonald’s swoje gogle VR traktuje na razie w charakterze eksperymentu, zainteresowanie nimi sprawdzi więc na ograniczonej grupie odbiorców. Pilotażowy program sprzedaży Happy Goggles zostanie przeprowadzony w czternastu wytypowanych restauracjach w Szwecji i będzie przeprowadzany w nadchodzących tygodniach. Na potrzeby pilotażu wyprodukowano na razie 3,5 tys. sztuk gogli.