AMD prezentuje wirtualne nowinki: VR dla gier i biznesu
Na Game Geverlopers Conference 2016 firma AMD (NASDAQ: AMD) podkreśliła swoją dominację na rynku systemów wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowano nowe rozwiązania sprzętowe i programowe dla ekosystemu VR, a także przedstawiono nowy program certyfikacji układów graficznych, który ułatwia konsumentom i twórcom treści wdrażanie i zakup technologii VR.
„Firma AMD cały czas odgrywa główną rolę na polu wirtualnej rzeczywistości — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i głównych architekt w Radeon Technologies Group w firmie AMD. — Dzięki naszym wysiłkom zmierzającym do rozwijania ekosystemu VR więcej ludzi na całym świecie ma dostęp do tej technologii. Dzieje się to przy okazji wdrażania sieci kafejek VR-owych w Chinach, współpracy z Oculus Rift i HTC Vive, a także poprzez partnerstwa z twórcami treści z branży gier komputerowych, rozrywki, edukacji, nauki, medycyny, dziennikarstwa i kilku innych.”
Firma AMD uruchomiła programy certyfikacji układów graficznych „Radeon VR Ready Premium” i „Radeon VR Ready Creator” dzięki czemu wirtualna rzeczywistość jest łatwiej dostępna dla konsumentów i twórców. Nadchodzące układy graficzne Polaris i nagradzana technologia AMD LiquidVR™ uczynią jeszcze bardziej zaawansowanymi karty graficzne przewidziane do VR.
Rozwój ekosystemu wirtualnej rzeczywistości:
Wiodący udział w rynku – ok. 83% wskaźnik udziałów1 oznacza, że technologia AMD napędza przytłaczającą większość domowych systemów VR na świecie. To w części zasługa faktu, że rozwiązania AMD napędzają zdolne do obsługi systemów VR konsole do gier, jakie mają już domach miliony ludzi w skali globu.
Siła napędowa dla wysokiej klasy systemów VR 2016 roku – AMD współpracuje z producentami zestawów Oculus Rift i HTC Vive Pre, aby zapewnić ekosystemowi tworzonemu przez technologie Radeon™ możliwość wykorzystania pełni potencjału tych niezwykle wyczekiwanych produktów.
Współpraca mająca na celu stworzenie nowych rodzajów rozwiązań – AMD współpracuje z Sulon Technologies Inc. przy opracowywaniu zestawu Sulon Q™, który jest pierwszym i jedynym systemem VR i AR w formie „wszystko w jednym”, który nie musi być podłączony do innego urządzenia i jest od razu gotowy do gry. Sprzęt ten wykorzystuje układy graficzne Radeon™ wraz z technologią AMD LiquidVR™ i tym samym zapewnia płynną i responsywną rozrywkę w warunkach VR i AR. Sulon Q™ to zestaw, który umożliwia użytkownikom bez wysiłku skorzystać z możliwości rzeczywistości rozszerzonej, a następnie bezproblemowo przenieść się do świata wirtualnego.
Wysokiej klasy doznania VR nie tylko w grach – AMD współpracuje z wiodącymi organizacjami i instytucjami, aby zaprezentować możliwości wirtualnej rzeczywistości poza grami. Wśród nich są firmy z branży medycznej, rozrywkowej, edukacyjnej, mediów, szkoleń, symulacji i innych. Rezultaty tych wysiłków są dostrzegalne już teraz w projektach takich jak „Neuro VR Experience” firmy General Electric, który symuluje aktywność mózgu, „Story of Orville and Wilbur” przygotowanemu przez The Smithsonian Museum, czy też ostatnio ogłoszonej współpracy z Associated Press mającej na celu zaszczepić VR na grunt reportaży i dziennikarstwa.
Rozwój technologii dla wysokiej klasy systemów wirtualnej rzeczywistości
Następna generacja układów graficznych zoptymalizowana do środowiska VR – AMD zaprezentowało dzisiaj po raz pierwszy nadchodzący układ graficzny Polaris 10, który napędzał zestaw HTC Vive Pre w demie Aperture Science Robot Repair przygotowanym przez firmę Valve. To inżynieryjna konstrukcja układu przygotowanego w procesie FinFET 14 nm zoptymalizowanego do DirectX® 12 i wirtualnej rzeczywistości, który wprowadza szereg ulepszeń względem dotychczasowych rozwiązań AMD, w tym obsługę monitorów HDR, wiodącą sprawność energetyczną2 i 4. generacji architekturę Graphics Core Next (GCN).
Coraz szersze wykorzystanie technologii AMD LiquidVR™ będącej częścią otwartej inicjatywy GPUOpen – AMD LiquidVR™ to technologia, która pomaga pokonać problemy powstające przy przygotowywaniu treści, uzyskaniu właściwego komfortu i kompatybilności w warunkach VR, dzięki czemu branża może zbliżyć się do ideału realizmu w grach i aplikacjach. Technologia ta jest dziś wykorzystana przez twórców oprogramowania VR – od twórców zestawów VR, jak Oculus czy HTC, przez programistów odpowiedzialnych za przygotowywanie silników do gier, po samych deweloperów opracowujących treści.
Ułatwienia w implementacji i zakupie systemów VR przez konsumentów oraz twórców:
Firma AMD ogłosiła nowy program certyfikacji układów graficznych dla systemów VR, co pozwoli producentom OEM, firmom budującym komputery oraz partnerom wykorzystującym układy graficzne (AIB, add-in-board) natychmiastowo zakomunikować konsumentom, które z produktów z rodziny Radeon™ mogą być wykorzystane do uzyskania niesamowitych doznań VR wraz z zestawami Oculus Rift i HTC Vive.
- Rozwiązania „Radeon™ VR Ready Premium” do niezwykłych doznań VR – certyfikowane karty graficzne Radeon™ klasy R9 290 i wyższe, a także wykorzystujące je komputery, są od dziś upoważnione do określania mianem „Radeon™ VR Ready Premium”.
„Zoptymalizowane dla VR systemy takie jak HP ENVY Phoenix zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem jakości, wydajności i mocy obliczeniowej mogącej zapewnić niesamowite doznania w świecie wirtualnym — powiedział Kevin Frost, wiceprezes i główny menedżer w dziale systemów dla klientów indywidualnych w firmie HP Inc. — HP współpracuje z AMD, aby dostarczyć na rynek komputer gotowy do systemów wirtualnej rzeczywistości, które nie będzie wymagać dalszej obsługi przed uruchomieniem takich zestawów. Program Radeon™ VR Ready Premium pomoże konsumentom wybrać właściwy sprzęt do VR.”
- Rozwiązania „Radeon™ VR Ready Creator” dla profesjonalistów, projektantów i deweloperów – tytuł ten określa niezrównaną wydajność i wiodącą w branży skalę innowacji, która daje twórcom i projektantom treści VR niesamowicie potężne narzędzie deweloperskie. Otrzyma go nadchodząca karta graficzna, co w połączeniu z możliwościami zestawu narzędzi (SDK) AMD LiquidVR, stanie się wyznacznikiem najwyższej wydajności zarówno na polu tworzenia, jak i konsumowania tre