Informacje

Fot. Wikipedia.org
Fot. Wikipedia.org

Rewolucja w biletach PKP Intercity

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 marca 2013, 07:17

    Aktualizacja: 20 marca 2013, 07:20

  • Powiększ tekst

Od wczoraj obowiązują nowe zasady sprzedaży biletów w PKP Intercity. Na wszystkich trasach obsługiwanych, poza Łódź-Warszawa-Łódź, przez tego przewoźnika trzeba mieć miejscówkę w klasie 2 podobnie jak w klasie 1.

Jak informuje PKP Intercity ceny biletów się nie zmieniają. Każdy pasażer kupując bilet w klasie 2 otrzyma również bezpłatną miejscówkę. Jeśli ich braknie pasażer będzie móg podróżować na danej trasie ale na korytarzu.

Tymczasem jak donosi Dziennik Gazeta Prawna PKP Inytercity ma większe plany zmiany.Spółka che wprowadzić cenę biletu  ustalaną w systemie relacyjnym, a nie kilometrowym, co znaczy, że stawki mają zależeć od popytu, a nie długości trasy.

"Weźmy trasę Warszawa – Poznań – Szczecin. Za przejazd z Poznania do Szczecina płacimy dziś podobnie jak za odcinek ze stolicy do Poznania, mimo że ten jest znacznie bardziej oblegany. W nowej taryfie odcinki mniej popularne w przeliczeniu za kilometr będą tańsze. Przewoźnik planuje zróżnicować też ceny w szczycie i poza nim, uelastyczniając taryfę wzorem linii lotniczych."

Przed najbliższym długim weekendem majowym nastąpi koljena wielka zmiana.

"Jeśli pasażer kupi bilet wcześniej niż na 14 dni przed podróżą, zapłaci o 20 proc. mniej. Pierwszym etapem była promocja „wcześniej = taniej” działająca od stycznia (10 proc. rabatu dla pasażera, który kupi bilet siedem dni przed wyjazdem). W pierwszym miesiącu z tej oferty skorzystało 6 proc. klientów, czyli ponad 75 tys. osób."

Takie rozwiązanie ma zwiększyć popyt i dochody przewoźnika. To jednak nie koniec zmian.

"W planach na drugą połowę roku jest trzeci etap (zniżki większe niż 20 proc. za kupowanie biletu wcześniej – 21 dni przed podróżą), który ma „wysadzić” pasażerów z samochodów i samolotów. Rozwiązanie jest wzorowane m.in. na promocjach Deutsche Bahn sprzed 10 lat. Po wakacjach ma ruszyć program lojalnościowy dla biznesu. Jak się dowiedziała DGP, przewoźnik zaproponuje preferencyjne warunki zakupu i bonusy dla firm, które będą fundowały pracownikom bilety służbowe."

W ubiegłym roku PKP Intercity odnotowała stratę w wysokości 9 mln 200 tys. zł, a w tym ma ona wynieść 100 mln zł.


Źródło: PKP Intercity/DGP/opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych