Informacje

Czy głęboko wierzący katolik może odnosić sukcesy w biznesie?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 listopada 2016, 16:02

    Aktualizacja: 5 listopada 2016, 16:06

  • Powiększ tekst

Ponad 100 osób bierze udział w dwudniowej, trwającej od soboty w Poznaniu konferencji przedsiębiorców katolickich "Bóg, Rodzina, Firma, Hojność". Według organizatorów wydarzenie ma inspirować do wdrażania zasad wiary w firmie, społeczeństwie i w kulturze. Głównym organizatorem jest Fundacja Dzieła Chrześcijańskiego Biznesu. Wydarzenie zostało przygotowane przy okazji rocznicy 1050-lecia chrztu Polski.

Uczestnikami konferencji są przede wszystkim właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, a także przedstawiciele organizacji działających w środowisku przedsiębiorców w Polsce.

Prelekcje i dyskusje koncentrują się na czterech zagadnieniach, składających się na hasło konferencji: dotyczą wpływu wiary na działalność człowieka, relacji między pracą zawodową a życiem rodzinnym, praktycznego wdrożenia wskazówek wynikających z Pisma Świętego przy prowadzeniu działalności gospodarczej, poświęcone są też mądrej dobroczynności.

"Konferencja jest organizowana w duchu katolickim, ale nie jest zamknięta wyłącznie do katolików - przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych tym, co Pismo Święte i Kościół mówią na temat przedsiębiorczości" - powiedział PAP współorganizator wydarzenia ks. Rafał Ostrowski.

Wśród gości specjalnych znaleźli się prezes niemieckiej organizacji chrześcijańskich przedsiębiorców Frank Adam Brandenberg, oraz indyjski przedsiębiorca Kay Cee Chacko.

"Ludzie w Polsce mają niezwykłe dziedzictwo katolickiej wiary, tymczasem tak wiele osób na całym świecie nie zna Jezusa. Chciałbym zainspirować Polaków do tego, by odważnie wychodzili ze swą wiarą na zewnątrz - także prowadząc działalność biznesową" - powiedział PAP Kay Cee Chacko.

Swoimi doświadczeniami w trakcie konferencji dzielą się także szefowie i właściciele firm, reprezentanci organizacji zrzeszających chrześcijańskich przedsiębiorców, właściciele firm rodzinnych i eksperci nauki społecznej Kościoła.

Prezes Parku Naukowo-Technologicznego w Katowicach i prezes Stowarzyszenia Chrześcijańskich Przedsiębiorców i Menadżerów Nostra Res Roman Trzaskalik podkreślił, że przy prowadzeniu przedsiębiorstwa kieruje się tymi samymi, wynikającymi z dekalogu wartościami, które przyświecają mu w codziennym życiu.

"Nasza działalność zawodowa jest elementem naszego życia. Trzeba zadać sobie pytanie: co w tym życiu jest najważniejsze i czym powinniśmy się kierować. Także w życiu gospodarczym powinniśmy się trzymać wynikających z dekalogu zasad: nie kradnij, nie oszukuj, dotrzymuj zobowiązań, nie pożądaj nie tylko żony, ale i majątku bliźniego" - powiedział PAP Trzaskalik.

Przedsiębiorca nie ukrywa, że przy nawiązywaniu kontaktów biznesowych, ważna jest dla niego moralność kontrahenta.

"Jeżeli osoba, która kieruje się tymi samymi zasadami, chce ze mną współpracować, mówię: tak. Natomiast jeśli ktoś uważa, że można oszukiwać, można nie dotrzymywać zobowiązań, bo wtedy jest się sprytnym, to z taką osobą nie jest mi po drodze i jest mi obojętne, czy jest ona katolikiem" - zapewnił.

Jak podkreślił, osoby wierzące i kierujące się zasadami Pisma Świętego odnoszą spektakularne sukcesy w biznesie.

"Także poprzez tę konferencję chcemy pokazać, że wśród katolików jest wielu znakomitych przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces w swoim życiu biznesowym, zawodowym, którzy są ludźmi majętnymi i potrafią w zgodzie z Ewangelią najpierw dojść do majątku, a potem nim zarządzać i dzielić się z innymi" - powiedział.

W niedzielę uczestnicy konferencji podpisywać będą "Deklarację jedności przedsiębiorców", w której zobowiązują się m.in. "przestrzegać w swojej działalności Prawa Bożego".

W tym roku konferencja przedsiębiorców katolickich ma swoją pierwszą edycję. Zamierzeniem organizatorów jest przygotowywanie podobnych wydarzeń w kolejnych latach.

PAP, sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych