Informacje

Rebranding PAIiIZ staje się faktem

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 lutego 2017, 14:51

    Aktualizacja: 3 lutego 2017, 15:11

  • Powiększ tekst

Od dziś Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oficjalnie zmienia nazwę na Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Zmiana podyktowana jest rozszerzeniem zakresu działalności. Teraz obok obsługi inwestorów w Polsce, Agencja ma za zadanie wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw za granicą - czytamy w oficjalnym komunikacie

Agencja zmienia nie tylko nazwę i zakres obowiązków – podkreśla prezes PAIH Tomasz Pisula. – Zmieniamy charakter i sposób funkcjonowania. W nowym modelu Agencja będzie zorientowana na cele, dzięki czemu będzie bardziej efektywna i probiznesowa – ocenia Pisula.

Według wiceministra rozwoju Tadeusza Kościńskiego PAIH będzie kluczowym elementem przeprowadzanej w Polsce reformy polskiej dyplomacji ekonomicznej.

Agencja, działająca w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, będzie koordynować wszystkie instrumenty operacyjne, misje gospodarcze, targi, czy programy dedykowane poszczególnym rynkom lub branżom. Jej zadaniem będzie również promocja polskiej gospodarki i przyciąganie zagranicznych inwestycji do Polski - wskazuje wiceszef MR.

Prezes PAIH Tomasz Pisula podkreśla, że Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie pierwszą w historii Polski instytucją, oferującą tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji polskich firm.

Agencja będzie miała zdecydowanie bogatszą ofertę, skierowaną nie tylko do inwestorów zagranicznych, ale także do polskich przedsiębiorców - zauważa.

Jednocześnie Agencja nadal będzie miała za zadanie pozyskiwać i ułatwiać reinwestycje zagranicznym i polskim firmom w kraju.

Nie przestaniemy obsługiwać projektów inwestycyjnych w Polsce. Agencja ma w tym wieloletnie doświadczenie – zaznacza członek Zarządu PAIH Krzysztof Senger. Mamy kompetentny zespół ds. inwestycji zagranicznych, z wieloma sukcesami na koncie, jak choćby ostatnimi projektami Volkswagena, Mercedesa czy LG Chem – mówi Krzysztof Senger.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu - będzie pierwszą w historii Polski instytucją, która będzie mogła zaoferować tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji naszych firm - mówi prezes PAIH Tomasz Pisula. - Agencja będzie miała zdecydowanie bogatszą ofertę skierowaną nie tylko do inwestorów zagranicznych, ale także do polskich przedsiębiorców - dodaje prezes Pisula.

PAIH już otwiera nowe zagraniczne Biura Handlowe Agencji.

Będą one zlokalizowane tam, gdzie polskie firmy już działają, albo na rynkach potencjalnie dla nich atrakcyjnych. W tej chwili trwa rekrutacja do ZBH– informuje Wojciech Fedko.

W ramach przekształcenia PAIiIZ w PAIH już likwidowane są podlegające Ministerstwu Rozwoju Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI), a w ich miejscu powoływane są biura handlowe bliżej centrów biznesowych i pozbawione rozbudowanej obsługi oraz otoczki dyplomatycznej np. w Singapurze, Teheranie, Nairobi, Szanghaju i Ho Szi Min. Docelowo ma być ok. 70 takich placówek.

Teraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu ma działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju.W 2017 r. budżet PAIH ma wynieść ok. 36 mln zł. Docelowo ma wynieść do 200 mln zł.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.