Rebranding PAIiIZ staje się faktem
Od dziś Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oficjalnie zmienia nazwę na Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Zmiana podyktowana jest rozszerzeniem zakresu działalności. Teraz obok obsługi inwestorów w Polsce, Agencja ma za zadanie wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw za granicą - czytamy w oficjalnym komunikacie
Agencja zmienia nie tylko nazwę i zakres obowiązków – podkreśla prezes PAIH Tomasz Pisula. – Zmieniamy charakter i sposób funkcjonowania. W nowym modelu Agencja będzie zorientowana na cele, dzięki czemu będzie bardziej efektywna i probiznesowa – ocenia Pisula.
Według wiceministra rozwoju Tadeusza Kościńskiego PAIH będzie kluczowym elementem przeprowadzanej w Polsce reformy polskiej dyplomacji ekonomicznej.
Agencja, działająca w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, będzie koordynować wszystkie instrumenty operacyjne, misje gospodarcze, targi, czy programy dedykowane poszczególnym rynkom lub branżom. Jej zadaniem będzie również promocja polskiej gospodarki i przyciąganie zagranicznych inwestycji do Polski - wskazuje wiceszef MR.
Prezes PAIH Tomasz Pisula podkreśla, że Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie pierwszą w historii Polski instytucją, oferującą tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji polskich firm.
Agencja będzie miała zdecydowanie bogatszą ofertę, skierowaną nie tylko do inwestorów zagranicznych, ale także do polskich przedsiębiorców - zauważa.
Jednocześnie Agencja nadal będzie miała za zadanie pozyskiwać i ułatwiać reinwestycje zagranicznym i polskim firmom w kraju.
Nie przestaniemy obsługiwać projektów inwestycyjnych w Polsce. Agencja ma w tym wieloletnie doświadczenie – zaznacza członek Zarządu PAIH Krzysztof Senger. Mamy kompetentny zespół ds. inwestycji zagranicznych, z wieloma sukcesami na koncie, jak choćby ostatnimi projektami Volkswagena, Mercedesa czy LG Chem – mówi Krzysztof Senger.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu - będzie pierwszą w historii Polski instytucją, która będzie mogła zaoferować tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji naszych firm - mówi prezes PAIH Tomasz Pisula. - Agencja będzie miała zdecydowanie bogatszą ofertę skierowaną nie tylko do inwestorów zagranicznych, ale także do polskich przedsiębiorców - dodaje prezes Pisula.
PAIH już otwiera nowe zagraniczne Biura Handlowe Agencji.
Będą one zlokalizowane tam, gdzie polskie firmy już działają, albo na rynkach potencjalnie dla nich atrakcyjnych. W tej chwili trwa rekrutacja do ZBH– informuje Wojciech Fedko.
W ramach przekształcenia PAIiIZ w PAIH już likwidowane są podlegające Ministerstwu Rozwoju Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI), a w ich miejscu powoływane są biura handlowe bliżej centrów biznesowych i pozbawione rozbudowanej obsługi oraz otoczki dyplomatycznej np. w Singapurze, Teheranie, Nairobi, Szanghaju i Ho Szi Min. Docelowo ma być ok. 70 takich placówek.
Teraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu ma działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju.W 2017 r. budżet PAIH ma wynieść ok. 36 mln zł. Docelowo ma wynieść do 200 mln zł.