Poczta rośnie dzięki współpracy z Chińczykami
Sprzedaż usług kurierskich przez Pocztę Polską w 2016 r. wzrosła o jedną piątą w porównaniu do roku poprzedniego - poinformowała Poczta Polska
Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc. Z kolei sprzedaż usług z opcją odbioru w punkcie rok temu wobec 2015 r. wzrosła o dwie trzecie.
W ubiegłym roku Poczta Polska rozwijała segment paczkowy poprzez nową ofertę i strategiczne alianse. Poczta podpisała bowiem porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską dotyczy logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji.
Firma podpisała również strategiczne porozumienie ze spółką Ruch, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. W efekcie sieć click & collect (zamów online i odbierz w punkcie) Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju.
Poczta Polska wprowadziła ponadto w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek.
Zmiany stały się dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Nasze działania sprzedażowe spowodowały, że na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej - powiedział, cytowany w komunikacie, Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej.
PAP, MS