Kto zajmie się przekopem Mierzei Wiślanej? Jest wykonawca
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z wykonawcą dokumentacji dotyczącej budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Zadanie zostało powierzone konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors - czytamy na portalu rynekinfrastruktury.pl.
Zgodnie z umową, zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji w ciągu 18 miesięcy oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy. Wynagrodzeniu wykonawcy wyniesie 4,27 mln zł netto.
Projekt ma zawierać śluzę z konstrukcją zamknięć, kanału głównego i odcinków połączeniowych z awanportem portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej oraz portem postojowym – stanowiskami postojowymi od strony Zalewu Wiślanego. Ponadto w zakres prac dokumentacyjnych wchodzą: połączenia drogowe, mostowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą: modernizacja wejścia do portu Elbląg, tor wodny od Zatoki Elbląskiej do wybranej lokalizacji kanału żeglugowego, sztuczna wyspa/wyspy na Zalewie Wiślanym.
Jak zapewnia MGMiŻŚ – przekop przez Mierzeję Wiślaną ma powstać do 2022 roku. – Chcemy być w zgodzie ze wszystkimi normami i dyrektywami Komisji Europejskiej, jesteśmy z nią w stałym kontakcie. Nie przewidujemy żadnej drogi na skróty – mówił szef resortu gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk. Według szacunków, całe przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 880 mln zł.
Więcej na portalu Rynek Infrastruktury
rynekinfrastruktury.pl/ as/